انگلیس صادرات هر کالایی را که روسیه در جنگ استفاده می‌کند، ممنوع کرد

انگلیس به مناسبت سالگرد جنگ اوکراین، دور جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرد که شامل منع صادرات و واردات برخی کالاها می‌شود.

انگلیس در تحریم‌های جدید خود، در اولین سالگرد جنگ اوکراین، صادرات هر کالایی که در میدان جنگ استفاده می‌شود و واردات آهن و فولاد از روسیه را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش رویترز، ۹۲ فرد و نهاد از جمله متحدان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مانند ماتیاس وارنیگ، رئیس پروژه نورد استریم ۲ نیز هدف تحریم‌ها قرار گرفته اند.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «امروز ما نخبگانی را که صنایع کلیدی پوتین را اداره می‌کنند تحریم می‌کنیم و متعهد می‌شویم که صادرات هر کالایی را که روسیه در میدان جنگ از آن استفاده می‌کند، به روسیه ممنوع کنیم.» به گفته او، همچنین واردات ۱۴۰ کالا از جمله محصولات آهن و فولاد ممنوع اعلام شده است.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس، مدیران ارشد شرکت انرژی هسته ای دولتی روسیه موسوم به «روس اتوم»، به علاوه مدیران دو شرکت بزرگ دفاعی روسیه، چهار بانک و دیگر نخبگان روسیه تحریم شدند.

در بخشی از این بیانیه با تکرار ادعای مشارکت نظامی ایران با روسیه در جنگ اوکراین آمده است: تحریم ۵ نفر از مدیران ارشد ایرانی در شرکت صنایع هوایی قدس، نشان دهنده تعهد ما به ادامه فشار بر کشورهای ثالث تامین کننده ارتش روسیه است.

کیمی بادنوچ، وزیر بازرگانی و بازرگان انگلیس می‌گوید واردات کشورش از روسیه از نسبت به قبل از حمله ۹۹ درصد و صادرات کالا به روسیه نزدیک به ۸۰ درصد کاهش یافته است.

انگلیس در سال گذشته دارایی بسیاری از نخبگان سیاسی روسی را مسدود کرد. افزون بر این، لندن اعلام کرده پیش از دیدار رهبران گروه هفت با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، قطعات هواپیما، تجهیزات رادیویی و قطعات الکترونیکی را نیز به لیست تحریم‌ها اضافه خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار