وزیر علوم گفت: دانشمندان ما در سطح جهانی می‌درخشند و در تمامی حوزه‌های علمی در سطح بین الملل حرفی برای گفتن داریم.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: هدف قدردانی از زحمات مهندسین دوران دفاع مقدس است که با جانفشانی و ایثار موجب سربلندی کشور عزیزمان در تقابل با استکبار شدند.

وزیر علوم افزود: در جامعه‌ای که مردم پای کار باشند، اگر تمام دنیا دست به دست هم دهند موفق به شکست آن جامعه نخواهند شد و این اتفاقی است که در جامعه ایران اسلامی به وقوع پیوست.

وی گفت: زندگی شهدای مهندس باید مستندنگاری و اطلاع رسانی شود.

دکتر زلفی گل افزود: یاد و خاطره شهدای امنیت، شهدای سلامت، شهدای حرم و شهدای جنگ تحمیلی را زنده نگه می‌داریم و آرزوی سلامتی و توفیق برای رزمندگان، خانواده‌های شهداء، جانبازان و آزادگان داریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: امروز دانشمندان ما در سطح جهانی می‌درخشند و در تمامی حوزه­ های فنی و مهندسی در سطح بین الملل حرفی برای گفتن داریم.

وزیر علوم اظهار داشت: مسئله جهاد تبیین یک وظیفه همگانی است و تمامی خانواده ­ها باید تلاش کنند تا دستاورد‌ها و افتخارات به نسل آینده منتقل شوند و الگویی که به فرزندان خود معرفی می‌کنیم جامع الاطراف باشد و از پتانسیل دانشمندان و افتخارآفرینان استفاده شود.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: دانشگاه علم را تولید می‌کند و صنعت آن را به‌کار می‌گیرد و در این مسیر باید هرچه بیشتر بر ارتباط دانشگاه با صنعت تاکید کنیم و همچنین ایجاد شغل در جامعه باید به یک پروژه ملی تبدیل شود و تمرکز بر مراکز رشد و نوآوری، پارک ­های علم و فناوری و پژوهشگاه­ ها باشد تا بتوانیم برای دانشمندان و دانش ­آموختگان دانشگاهی شغل ایجاد کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار