مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی گفت: لازم است که جامعه هنری در زمینه ساخت برنامه، فیلم، سریال و مستند به منظور انعکاس فرهنگ فداکاری و ایثارگری، بیش از پیش کار کنند.

سید محمد پورحسینی، در همایش تجلیل از دانشگاه‌های برتر جشنواره جایزه ملی ایثار، گفت: ایثار و شهادت یک فرهنگ است که از صدر اسلام تاکنون به عنوان یک میراث ارزشمند برجای مانده است که در دوران دفاع مقدس به اوج رسید.

وی افزود: این ارثیه گرانقدر در دفاع از حرم و در دوران کرونا و مقابله مدافعین سلامت با این ویروس منحوس نیز تجلی پیدا کرد.

پورحسینی با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت مانند چشمه جوشان روان خواهد بود، تصریح کرد: لازم است که جامعه هنری در زمینه ساخت برنامه، فیلم، سریال و مستند به منظور انعکاس فرهنگ فداکاری و ایثارگری، بیش از پیش کار کنند.

وی با اشاره به تبدیل وضعیت مشمولان ایثارگر در وزارت بهداشت، گفت: وقتی که شهدا و ایثارگران به صحنه نبرد می‌روند، خانواده خود به خدا می‌سپارند، بنابراین هر خدمتی که در این زمینه ارائه دهیم، با خدا معامله کرده ایم.

ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در مجموعه وزارت بهداشت حدود ۲۵۰ هزار دانشجو در تمام رشته‌ها داریم که کمتر از ۱۰ درصد (حدودا ۲۰ هزار نفر) آن‌ها از خانواده معظم ایثارگران هستند. ما در بین این عزیزان، افراد نخبه‌ای داریم که بسیاری از آن‌ها ناشناخته اند.

وی با تاکید بر فعال شدن هرچه بیشتر ستاد شاهد و ایثارگر در دانشگاه ها، عنوان کرد: جایزه ملی ایثار به همت بنیاد شهید از سال ۹۵ کار خود را آغاز کرده و این هفتمین جشنواره است. در این رویداد، از برترین‌های آموزش و پژوهش تجلیل می‌شود.

وی با بیان این که برترین‌های جشنواره جایزه ملی ایثار در مقایسه با سایر دانشجویانی که سهمیه آزاد هستند، مورد قیاس قرار می‌گیرند، افزود: از حوزه وزارت بهداشت ۱۵ دانشجوی برتر در این جشنواره حضور داشتند.

 باقری فرد ضمن تاکید بر توانمندسازی فرزندان جامعه ایثارگر و شاهد حتی قبل از ورود به دانشگاه، بیان کرد: براساس مصوبه برگزیدگان این جشنواره جزو شمول استفاده از استعداد‌های درخشان در وزارت بهداشت محسوب می‌شوند و می‌توانند از تسهیلات آن‌ها برای مراحل و مدارج بعدیشان از جمله هیات علمی شدن، استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار