ضرورت فرهنگسازی برای برنامه چهارشنبه آخر سال

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت:همه دستگاه‌های فرهنگی از جمله مطبوعات و صداوسیما باید برای فرهنگسازی درباره چهارشنبه آخر سال برنامه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در شورای فرهنگی عمومی استان گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، کارگروه روایت آذربایجان پیشرو در ذیل شورای فرهنگی عمومی استان تشکیل می‌شود.

او افزود: بهتر است برنامه‌های نیمه شعبان را در استان بانشاط برگزار کنیم و تزئین و چراغانی و ... فقط توسط شهرداری انجام نشود سایر ارگان‌ها نیز در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ما در آخر سال باید فضای جامعه را به سمت نشاط و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی خوب با حضور خانواده‌ها پیش ببریم. با توزیع محصولات خوب فرهنگی تلاش کنیم تا سبک زندگی مناسبی با الهام از ائمه اطهار در استان صورت گیرد. برنامه‌های خوبی در مساجد برگزار شود. همچنین برنامه‌های شاد فرهنگی در استان اجرا شود تا چهارشنبه آخر سال را با آرامش در استان سپری کنیم و از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در استان جلوگیری شود.

عابدین خرم بیان کرد: استان از آمادگی لازم برای استقبال از نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان دارد و تمهیدات و مقدمات لازم فراهم شده است. برای کنترل بازار مقرر شده است تا در ۲۰ نقطه از شهر تبریز و همچنین سایر شهرستان‌ها میوه و کالا‌های اساسی و سایر اقلام عرضه شود. برای تامین امنیت در جاده‌ها نیز تصمیم گیری شده است.

او افزود: پروژه مقبره الشعرا در استان از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار است و تا اواخر اردیبهشت سال آینده تکمیل می‌شود.

در این جلسه مقرر شد با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز برنامه‌های فرهنگی و هنری مبنی بر فرهنگ ایرانی- اسلامی در استان برگزار شود.

همچنین در این جلسه درباره تشکیل بنیاد ۲۹ بهمن بحث و تبادل نظر شد. گزارش کمی و کیفی از مصوبات سال ۱۴۰۱ شورای فرهنگی عمومی استان و شهرستان‌ها نیز ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.