پیگیری معافیت دو ماهه از سربازی دانش آموزان پسر با گذراندن آمادگی دفاعی

مدیر کل آموزش و پرورش تهران، گفت: باید در کلاس درس به فرهنگ دفاع، پدافند غیرعامل بپردازیم زیرا پدافند غیر عامل مهم‌ترین حکمرانی است.

کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش تهران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: به دلیل اینکه انقلاب باعث شد دست بیگانگان از منابع کشور کوتاه شود؛ کشور ۴۴سال است که  دشمن دارد.

وی افزود:ما باید فرهنگ دفاع را در مدارس نهادینه کنیم، زیرا مدارس تربیت دانش آموزان را برعهده دارند. دانش آموزان آینده سازان ایران و نیروی انسان در زمان دفاع از کشور هستند.باید به پدافند غیر عامل نیز توجه کنیم و در مدرسه به فرهنگ دفاع، پدافند غیرعامل بپردازیم. پدافند غیر عامل مهم‌ترین حکمرانی است.

کریمیان گفت:دانش آموزان باید بدانند کشور ایران از لحاظ جغرافیایی، منابع و انرژی و تجهیزات دفاعی در منطقه‌ایی قرار گرفته که همیشه مورد طمع دشمنان قرار گرفته به همین علت باید دفاع از کشور را یاد بگیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران، گفت: ما در کلاس‌های آمادگی دفاعی باید به اهداف مدافعان کشور در ۸ سال جنگ ایران و عراق بپردازیم و به آن‌ها آموزش دهیم.

سردار مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: مراسم تقدیر از معلمان و مدرسان درس آمادگی دفاعی به مدت دو روز در مجموعه باشگاه فرهنگیان منطقه ۷ تهران برگزار شد و از هر استان ۲ معلم منتخب و مجموعاً ۶۶ معلم که توسط کمیسیون‌های استانی شناسایی شدند، در این دوره شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه در مرحله اول تقدیر و تجلیل و ارج نهادن به مقام معلم و تشکر از فعالان درس آمادگی دفاعی در سراسر کشور، در مرحله دوم کیفی سازی و ارتقای سلامت در مدارس و نکته سوم در بحث اصلاحات، توسعه و کیفی سازی عملی و محتوایی درس آمادگی دفاعی است.

او ادامه داد: مجموعه بسیج آمادگی کامل دارد تا با تمام ظرفیت خود به کمک آموزش و پرورش بیاید.

وی با اشاره به ضرورت توسعه کمی و کیفی درس آمادگی دفاعی گفت: درس آمادگی دفاعی ظرفیت مهمی برای جهاد تبیین، امیدآفرینی، مهارت افزایی و مشارکت پذیری است.

باستان ادامه داد: سند راهبردی بالا دستی برای اهداف درس آمادگی دفاعی تدوین شده است، با کمک معلمان به دنبال کیفی بخشی این درس هستیم تا چند درس را اضافه کنیم که تولیداتی در این خصوص باشد.

وی افزود: برگزاری اردوهای توانمندسازی برای معلمان آمادگی دفاعی از جمله اقدامات است، ۲ میلیون دانش آموز با ۲۸ هزار معلم مشغول آموزش این درس هستند که باید به صورت عملی به درستی فراگرفته شود.

محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: شهدا و جانبازان رفتند تا ما با امنیت کافی در وطنمون زندگی کنیم.
او ادامه داد: دانش آموزان در آینده مسئولیت‌های سختی را میگیرند و آینده سازان و مدیران این کشور هستند.
دانش آموزان باید یاد بگیرند که در آینده چه مسئولیتی دارند و آگاهی لازم را کسب کنند.
وی با اشاره به موضوع بحث جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند و بیانیه گام دوم انقلاب و اهمیت توجه آن توسط دانش‌آموزان

و فرهنگیان، گفت: پیشرفت‌های امروز حاصل تلاش‌های نوجوانان و جوانان دیروز کشور است.

او ادامه داد: موضوع مهم دیگر الگو برداری از شهدا است دانش آموزان باید از شهید فهمیده، استاد شهید طهرانی مقدم و حججی مدافع حرم یاد بگیرند.
وی تصریح کرد: باید اطلاعات درست به دانش‌‌آموزان داده شود وگرنه ممکن است ذهن دانش‌‌آموزان با اطلاعات غلط مسموم شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به اهمیت نهاد خانواده اشاره کرد و افزود: درس آمادگی دفاعی در ارتباط دانش‌‌آموز و خانواده مؤثر است. است

کاظمی با بیان اینکه رویکرد درس آمادگی دفاعی تربیت چند ساحتی است، گفت: شرکای این درس نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران است که جا دارد از حمایت‌های آنها تقدیر کنیم. یکی از ارکان مهم تعلیم و تربیت خانواده است.

وی افزود:جوانانی هستند که می‌توانند به ما در آموختن این درس به دانش آموزان کمک کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار