مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی ۱۱ ماهه سال جاری بیش از ۸۹ میلیون تن انواع کالا در بنادر استان تخیله و بارگیری شده است.

 حسین عباس‌نژاد، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱، گفت: در این دوره زمانی، در مجموع رقمی بالغ بر ۶۹ میلیون و ۵۹۵ هزار انواع کالا‌های نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد.

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از ۸۹ میلیون و ۲۹۴ هزار تن انواع کالا‌های نفتی و غیر نفتی در بنادر استان افزود: از این میزان ۵ میلیون و ۷۱۳ هزارتن مربوط به محموله‌های ترانزیتی کالا‌های غیر نفتی در بنادر هرمزگان بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه از جابجایی ۲۶ میلیون و ۴۳۲ هزار تن انواع کالا‌های صادراتی و بیش از ۱۰ میلیون انواع کالا‌های وارداتی غیر نفتی طی ۱۱ ماه سال جاری در بنادر استان خبر داد.

عباس نژاد با بیان اینکه در بازه زمانی یاد شده میزان صادرات کالا‌های غیرنفتی کانتینری در بندر شهید رجایی حجمی بالغ بر ۲۲ میلیون و ۴۰۶ هزار تن بوده است، خاطر نشان کرد: نمودار‌های آماری در این بخش رشد ۷.۶ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در خصوص کالا‌های ترانشیپی غیر نفتی نیز طی ۱۱ ماهه سال جاری گفت:حجمی بالغ بر ۲ میلیون و ۹۰۶ هزار تن کالا از طریق اصلی‌ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

عباس‌نژاد میزان ترانزیت انواع کالا‌های نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی را طی این مدت بیش از پنج میلیون تن اعلام کرد.

وی اظهار داشت: در مجموع ۴۱ میلیون و ۱۹۹ هزار تن عملیات تخلیه و بارگیری در بخش غیرنفتی و ۲۸ میلیون و ۳۹۵ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری در بخش نفتی در بندر شهیدرجایی به ثبت رسیده است.

عباس نژاد خاطرنشان کرد: طی این بازه زمانی نیز ۴ هزار و ۸۹۹ فروند انواع شناور وارد بندر شهید رجایی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۹,۸ درصدی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.