تاکید امام جمعه اصفهان بر ساماندهی شبکه مبلغان دینی در هند

امام جمعه اصفهان گفت: شناسایی و ساماندهی شبکه مبلغان دینی و تقویت ارتباطات و تعاملات ایران و هند از ظرفیت‌های مشترک همکاری فرهنگی است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار رایزن فرهنگی جدید سفارتخانه ایران در هندوستان با بیان اینکه فهم و درک زبان اردو در هندوستان بسیار با اهمیت است، اظهار کرد: هندوستان یکی از با اهمیت‌ترین کشورهاست که از گذشته‌های دور تاکنون با ایران زمین از نظر فرهنگ و تمدن قرابت معنایی داشته و بر این اساس ظرفیت‌های بی‌بدیلی در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و علمی بین دو کشور وجود دارد.


او یادآور شد: ایجاد ارتباطات علمی و تردد افراد بین دو کشور برای تحصیل دانشگاهی و حوزوی امری شایسته است و به عنوان یکی از ظرفیت‌هایی مشترک باید مورد توجه قرار بگیرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شناسایی و ساماندهی مبلغان دینی در هندوستان و تمرکز بر تقویت ارتباطات و تعاملات بین مبلغان و استادان ایرانی، از دیگر عرصه‌هایی است که می‌توان در مورد آن برنامه ریزی کرد.

فریدالدین فرید عصر، رایزن فرهنگی ایران در هندوستان نیز با اشاره به اینکه یکی از تأکیدات ما تقویت ارتباطات و تعاملات ترددی طلاب حوزوی و دینی دو کشور است یادآور شد: حیدرآباد هند از جمله شهر‌هایی است که حضور اصفهانی‌ها در آن بسیار پرشور بوده و براین اساس مجدانه در پی برقراری خواهرخواندگی اصفهان و حیدرآباد هند هستیم.


همچنین حجت الاسلام یاسر عموزاد نماینده دفتر رهبری در هندوستان، از ایجاد شبکه‌های تبلیغ دینی میان طی یک دهه اخیر در هندوستان خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.