استاندار اصفهان گفت: اصل برنامه و احیای بافت تاریخی مورد تایید است اما باید برای ادامه مسیر، برنامه مشخص با نگاه به آینده داشته باشیم.

در دویست و بیست و ششمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان با بیان اینکه احیای بافت تاریخی را نمی توان نادیده گرفت اظهار کرد: در این خصوص برنامه هایی که مصوب می شود باید با نگاه به آینده پیوست تحویل و پشتیبانی اقتصادی داشته باشد.


او یادآور شد: برای احیا و مرمت بافت های تاریخی اصفهان طرح های مختلفی اجرا شده اما به دلیل در نظر نگرفتن شرایط آینده و نداشتن پیوست های تحویلی و اقتصادی ناتمام مانده است.


استاندار با تاکید بر جلب مشارکت بخش خصوصی برای احیای بافت تاریخی گفت: این سرمایه گذاران را باید به عنوان دوستداران مراث فرهنگی بشناسیم و بشناسانیم.

مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز گفت: در کمیسیون ماده ۵ و کمیته بازآفرینی شهری در خصوص پهنه بندی بافت های تاریخی به جمع بندی رسیدیم.
او ادامه داد: اطلاعات مربوط به بافت تاریخی و فرسوده استان جمع آوری شده اما حمایت، مرمت و احیای بافت های تاریخی و فرهنگی استان مغفول مانده است.

مصطفی خضری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان نیز با بیان اینکه باید رکن مواجهه با بافت تاریخی، به جای کالبدی و فیزیکی، نرم افزاری و اقتصادی باشد عنوان کرد: اگر مردم و مالکان حس کنند ذی نفعان واقعی هستند و فعالیت اقتصادی در بافت تاریخی سودآور است، بافت زنده می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار