آغاز نشست عقبه در اردن در سایه اعتراض فلسطینیان

نشست تدارک دیده شده از سوی آمریکا میان تشکیلات خودگردان فلسطین و تل آویو به میزبانی اردن در بندر عقبه با حضور نمایندگان قاهره و واشنگتن آغاز شد.

منابع رسانه‌ای امروز یکشنبه از آغاز نشست تدارک دیده شده آمریکا میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به میزبانی شهر اردن در بندر عقبه و حضور نمایندگان قاهره و واشنگتن در سایه اعتراضات و محکومیت آن از جانب مردم و گروه‌های مقاومت فلسطین خبر دادند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در این باره اعلام کرد: نشست عقبه از ساعت ده صبح آغاز شده و انتظار می‌رود تا ساعت ۱۷ عصر ادامه داشته باشد و برنامه آمریکا برای کاهش تنش در کرانه باختری و پایان دادن به مقاومت مسلحانه در این منطقه  بررسی شود.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند: این نشست بر فراهم کردن زمینه‌های امنیتی توقف تنش به ویژه با نزدیک شدن ماه رمضان متمرکز است.برنامه آمریکا شامل توقف اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی درباره شهرک‌سازی در کرانه باختری در ازای توقف اقدامات تشکیلات خودگردان علیه این رژیم در سازمان ملل و شورای امنیت را شامل می‌شود.

نشست عقبه در سایه اعتراض شدید ملت فلسطین درحال برگزاری است و هزاران تن از مردم فلسطین بامداد امروز در خیابان‌ها حضور یافتند و مخالفت خود را با همراهی و مشارکت تشکیلات خودگردان با مقامات رژیم صهیونیستی در این نشست اعلام کردند.

گروه‌های مقاومت با اشاره به اینکه، این نشست به سود ملت ما نیست، بلکه یک خدمت رایگان به رژیم صهیونیستی است، تصریح کردند: به جای توافق امنیتی با اسرائیل، تشکیلات خودگردان به سمت اتحاد ملی پیش برود. برگزاری این نشست ادامه توطئه علیه ملت فلسطین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار