ایران فرستاده‌ی ارشد خود را برای سخنرانی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل فرستاد.

منابع خبری از برگزاری نشست حقوق بشر سازمان ملل فردا (دوشنبه) با حضور «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل، وزیر امورخارجه ایران، نماینده ارشد روسیه و دیپلمات‌های ارشد فرانسه و آلمان و تعداد زیادی از مقام‌های جهان خبر داده و گفتند قرار است این طولانی‌ترین نشست این نهاد بین‌المللی باشد.

به گزارش سی‌تی وی نیوز، این نشست قرار است ۵ هفته طول بکشد و در حالی برگزار می‌شود که جهان با نگرانی‌های حقوقی از جمله جنگ روسیه در اوکراین، سرکوب مخالفان در روسیه و بلاروس، خشونت‌های جدید بین فلسطین و رژیم صهیونیستی و تلاش‌ها برای تحکیم توافق صلح در اتیوپی دست و پنجه نرم می‌کند.

فردا (دوشنبه) «حسین امیر عبداللهیان» وزیرخارجه ایران، بین سخنرانی «آنالنا بائربوک» و «کاترین کولونا» همتایان آلمانی و فرانسوی خود، سخنرانی خواهد کرد.

از زمانیکه حملات روسیه به اوکراین سال گذشته آغاز شد تاکنون، فردا اولین بار خواهد بود که مسکو در بالاترین سطح خود در این نشست حاضر می‌شود. روز پنج‌شنبه هفته جاری «سرگئی ریابکوف» معاون وزیرخارجه روسیه، که در امور دفاعی و نظامی تبحر دارد در این نشست حاضر خواهد شد؛ و در همین روز «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا هم در پیامی ویدئویی سخنرانی خود را ارائه خواهد کرد.

سال گذشته که «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه، پیامی ویدئویی برای این نشست فرستاد، تعدادی از رهبران جهان از جسله خارج شدند تا اعتراض خود را به حملات روسیه به اوکراین نشان دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار