رئیس جمهور به تیم اقتصادی ماموریت داد با استفاده از نظرات کارشناسان همه توان خود را در جهت ایجاد ثبات در بازار و رفع نگرانی‌ها به کار گیرد.

 سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران، اظهار داشت: جنگ ترکیبی وجوه مختلفی دارد که جنگ روانی و تشویش اذهان عمومی یکی از ابعاد آن است و دشمن وقتی در اغتشاشات ناکام ماند، التهاب‌آفرینی در بازار را دنبال می‌کند.

رئیس جمهور با بی‌سابقه خواندن هجمه ماه‌های اخیر دشمنان علیه ملت ایران گفت: جنگ اقتصادی از ابعاد جنگ ترکیبی دشمن است که با التهاب‌آفرینی در بازار، زندگی و معیشت مردم را هدف قرار داده است.

دکتر رئیسی با تاکید بر لزوم طراحی آرایش مقابله، متناسب با جنگ ترکیبی دشمن تصریح کرد: دولت خود را موظف می‌داند در خط مقدم مقابله با توطئه‌های دشمن، از آرامش و امنیت مردم، به ویژه امنیت اقتصادی آن‌ها صیانت کند.
رئیس جمهور در همین خصوص به تیم اقتصادی دولت ماموریت داد با استفاده از نظرات کارشناسان خبره و دلسوز و نمایندگان محترم، بهره گیری از همکاری دیگر بخش‌ها و با در نظر گرفتن اهمیت و ابعاد مسئله، همه توان خود را برای اجرای سیاست‌های ارزی در جهت ایجاد ثبات در بازار و رفع نگرانی‌ها در این زمینه به کار گیرد.
دکتر رئیسی همچنین با اشاره به گزارش‌ها درباره تجمیع کالا‌های اساسی در بنادر، رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر کشاورزی را مامور بررسی دقیق موضوع و پیگیری اقدامات لازم برای تسریع در ترخیص این کالا‌ها کرد.

رئیس جمهور به گلایه برخی پزشکان از بابت تاخیر در پرداخت معوقات کارانه آن‌ها نیز اشاره کرد و به وزیر بهداشت و درمان ماموریت داد موضوع را پیگیری کند تا دیون این گروه از پزشکان با فوریت پرداخت شود.

آیت‌الله رئیسی در ابتدای جلسه به حادثه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و جمعی از همکاران این وزارتخانه در جریان ماموریت کاری در استان کرمان اشاره و با آرزوی سلامتی برای دکتر سجادی و تسلیت درگذشت مدیرکل حوزه ریاست وزارت ورزش در این سانحه، برای مرحوم اسماعیل احمدی که همواره بی‌ادعا و بی‌نام و نشان در عرصه جهاد و خدمت به مردم حضور داشت، علو درجات مسألت کرد.

رئیس جمهور همچنین با تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت باسعادت امام سجاد (ع)، «صحیفه سجادیه» را میراث انسان‌ساز آن حضرت برشمرد و همگان را به بهره‌گیری از برکات معنوی این گنجینه گرانبها توصیه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۶
در انتظار بررسی: ۳۷
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
دشمن در آینده دلار ۱۰۰هزار تومانی و پراید یک میلیارد تومانی رو به مردم تحمیل میکنه.
گفتم فردا نگید خبر نداشتیم! .بی معرفتا یه کاری بکنید مردیم از نگرانی ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
ثبات؟ ثباتی روی قیمت 60 تومن بدرد نمیخوره بگید کاهش قیمت ارز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
یادم به فیلم شب های ببره افتاد ما داریم از دشمن فرضی شکست میخورررریم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
یکی از دلایل مشکلات اقتصادی وجود بانکهای خصوصیست در کجای دنیا به اندازه ایران بانک خصوصی وجود دارد که از پول پول درمیاورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
شما ریس فدراسیون فوتبال ببین ، هیچ برنامه ای و اهدافی برای آینده فوتبال نداره به ۱۵ مربی نامه داده برنامه بدید ، موضوع درک میکنید که اینم مثل مسولان کشوره ایرانم اینجوری اداره میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
در مملکتی رو به رشد زندگی میکنیم یه لطف مسئولان عزیزی علاج امروز بی برنامگی را دعا کردن برای دولت معرفی کرده است
آخر امام جمعه محترم خدواند نفرموده است که سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد دعا در شرایطی در بدنه اقتصادی دولت حوزویان گرفته اند نه اقتصادیون دلار 60هزار تومان که سهل است 100هزار تومان هم قابل انتظار است بی برنامگی دولت نشان دهنده ضعف دولت است و بهبود شرایط اکنون فقط به دست بزرگان مملکت درست می شود دولت باید استیضاح شود و انتخابات جدیدی همزمان با انتخابات مجلس آغاز شود نظارت بر انتخابات استصوابی نباشد و همه گروه های سیاسی و مردمی و چهره های محبوب فرصت حضور باید داشته باشند تا کشور از یکدستی قوا در بیایید و شورای تمام گروه های سیاسی باید تشکیل شود نه فقط طبف وابسته به حکومت اصلاحات باید به دست مجریان آن صورت گیرد تا کشور از این وضع در بیایید
امیدوارم نظر اینجانب در سایت منتشر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
اونهايی که شما مجريان اصلاحات می‌خوانی 8 سال که نه، 32 سال هر کاری در جهت به زانو درآوردن کشور انجام دادند. تا همين اواخر 8 سال پيش همه چی را گردن دولت قبل می‌انداختند. صداقت و شرف داشته‌باشند تا 8 سال بايد گردن بگيرند. درضمن نظارت هرچه شما اسمش را بذاری، نبايد طوری باشد که طرف به قصد به زانو درآوردن وارد ساختار حکومت شود. قسم قانون اساسی را به قصد خلاف آن به زبان جاری کند! اصلاً بذار ببينم، يک طرفدار اسلام انقلابی می‌تواند رئيس جمهور آمريکا يا فرانسه شود، که يک ليبرال رئيس جمهوری ايران شود!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
تا وقتی چاپ پول بدون پشتوانه.گداپروری.پول پاشی.مسکن‌ملی.مسکن‌مهر هست تورم هم هست گرونی هم هست دلار ۵۰ و ۶۰ و ۷۰ تومنی هم هست

دولت رییسی برای خودش خرج تراشیده .معلومه که به مشکل میخوره

رتبه بندی فرهنگیان با ۳۸ هزار میلیارد تومن بودجه در ۶ ماه
۱۰ برابر شدن حقوق ۱ میلیون سرباز با ماهی ۵ هزار میلیارد تومن
تعرفه پرستاران با ۶۰ هزار میلیارد تومن بودجه
یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ تومنی با بودجه ماهیانه ۲۴ هزار میلیارد تومن

این ۴ مورد فقط گوشه ای از بریز بپاش و حرکات پوپولیستی دولت آقای رییسی بوده که بقیه دولت‌ها از ترس تورم انجام ندادن.حساب کنید ببینید در حالی که تولیدی نبوده اینهمه پول چجور چاپ شده و چجور باید خرج بشه که مشکل درست نشه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۳۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
اینقدر که شما از بالا تا پایین دشمن دشمن گفتین دایی جان ناپلئون انگلیس انگلیس نگفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
نمیدونم چرا اینقد این دشمن رو تحویل میگیرید
تا موقعی که چشم تو چشم سگ باشید دنبال گرفتن پاچه تونه
ول کنید این دشمن رو به کارتون برسید
اگه خودتون در ناز و نعمتید مردم هزار تا مشکل دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
نمیدونم بعضیا چرا به جای حمایت از دولت برای مدیریت شرایط ایجاد شده فقط یاد گرفتن که به دولت بد و بیراه بگین
توی ترکیه وقتی دلار گرون شد مردم برای حمایت از دولت دلار هاشون رو به لیر تبدیل کردن اینجا مردم بیشتر هجوم میبرن برای خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
ناشناس 22:23
حرفت درست اما در شرایطی که اعتماد دو طرفه باشد نه یک طرفه
همین سید محرومان قبل از انتخابات اعلام کردم تورم گرانی ربطی به تحریم ها ندارد مشکل مدیریت است
کاری به الان نداریم همین اردیبهشت با حذف دلار جهانگیری و جراحی اقتصادی قرار بود چهار قلم افزایش داشته باشیم و به ازای آن کالا برگ با قیمت شهریور 1400 در اختیار مردم قرار بگیرد!! الان دنبال راه حلی هستند توپ بندازند توی زمین مردم که بگن اکثریت مردم با یارانه نقدی موافقند!!
اگر قرار به اعتماد و حمایت باشد باید دو طرفه باشد نه اینکه با قول وعده پوچ خیالی اعتماد رو از بین برد
به قول شما اگر همه مردم بیایند سمت ریال چه تضمینی وجود دارد سال بعد همین اتفاقات تکرار نشود!!!؟؟؟
اولین مرحله باید کاری کنند که اعتماد رفته برگرده حداقل برای یک سال از گرانی تورم خبری نباشد. تمام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
سوریه و عراق و افغانستان هم جنگ داخلی دارن هم خارجی ولی تورم اینجوری بالا نیست برا اینکه تورم ربطی به این چیزا نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
اونا نجومی بگیر ندارن
تورم دست نجومی بگیراست
منم اگه ماهی چند صد میلیون بحسابم میرفت صد تومن رو میگذاشتم برا خرج بقیه رو تیدیل میکردم که هم از ارزش نرن و هم سود کنم
Iran (Islamic Republic of)
انقلابی
۱۰:۴۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
سلام، عزیران در دفاع از دولت انقلابی لکنلت زبان نداشته باشید . به فضل الهی دولت صادق سید ابراهیم از این پیچ خطرناک هم گذر خواهد کرد.یادتون که نرفته این سید مظلوم دولت را در چه شرایطی تحویل گرفته بود؟ همه ماها در کنار هم که بودیم می گفتیم که زمین سوخته داره تحویل میگیره. ضمن اینکه اگر یادتون باشه حضرت آقا فرموده بودند که مردم از این انتخابشون خیر کثیر خواهند دید. جدیدا نیز آقا فرمودند شهادت می دهم این دولت دارد زحمت میکشد.
نکنه آخر اینکه عزیزان در کنار تمام مشکلات اقتصادی که الان وجود دارد این دولت دستاوردهای خیلی خوبی هم داشته . ان شاالله بعد از این هم خواهد داشت .ریزش دلار شروع شده و به فضل پروردگار ادامه نیز خواهد داشت. فقط این نکته رو متذکر میشم که الان دولت واقعا درگیر یک جنگ بزرگی شده که با دعای خیر همه شما خوبان انشاالله سربلند بیرون خواهد آمد.
بنده حقیر دفاع از این دولت را دفاع از انقلاب میدانم. به امید روزهای بهتر .سربلند و تندرست باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
تو یکی با سکوتت دولت رو حمایت کن
Iran (Islamic Republic of)
ش
۱۲:۵۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
فعلاً که پیچ پیچید و ما نپیچیدیم و الان در حال سقوط در ته دره هستیم . گویا شما فرق بین ریزش و صعود را نمی دانید دلاری که هر روز هزار تومان گران می شود در حال صعود است نه ریزش . در خصوص دستاوردهای خیلی خوب هم عرض کنم دستاوردی که به درد سفره مردم و معیشت مردم نخوره به مفت نمی ارزد و زور الکی زدن است باید دستاوردی باشد که وارد سفره مردم شود . از بس سفره هایمان کوچک شد به لطف دولت سید ابراهیم دیگر سفره ای نمانده کلاً محو شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۱
بله!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بی دلار
۰۹:۵۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
آقای رئیس‌جمهور شما کارت درسته انشاالله که موفق بشی اینا که دم از مردم میزنن خودشون برای خرید دلار صف بستن اگه واقعا راست میگید ده سال دلار نخرید بذارید دلار برای خرید و فروش باشه نه سرمایه گذاری یکم شرف داشته باشید کشور تو جنگ اقتصادی هست شما فقط به فکر خودتون هستید میشه شما هی پولدار تر بشید قیمت ها ثابت بمونه؟اگه مثل بقیه کشورهای دنیا بودید اونوقت مثل اونا فکر کنید کجای دنیا این همه دلال داره به جز ایران.انتشار ندادی ندادی برای دل خودم گفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
اگه همه کارا دست دشمنه یعنی کشور رو دشمن داره اداره می‌کنه نه دولت. تمام توان دولت همینه؟ پس چرا قبل انتخابات وعده میداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
بیشترین آسیب از خائنین داخلی خوردیم نه دشمن خارجی، التهاب تو بازار نتیجه مدیریت اشتباه اقتصاد کشوره، آقای رئیسی من به شما رای دادم و امیدوار بودم حداقل تو این یک سال و اندی اوضاع اقتصاد رو به بهبود بره ولی چند برابر بدتر شده، بین خودت و خدای خودت قضاوت کن چطور عمل کردی تا حالا، سرعت اینترنت بدتر شده، سایت ها و پیامرسان ها و سرویس های مختلف فیلتر کردین، نرخ ارز ابتدای دوره تون تا الان ببینید چقدر افزایش داشته و در نتیجه چقدر پول ملی بی ارزش شده، وعده دادید و قول دادید اوضاع رو بهتر میکنید ولی روز به روز داره بدتر میشه، کاری کنید که در آینده ازتون به نیکی یاد بشه و روز قیامت هم حق 88 میلیون نفر ایرانی گردنتون نمونه!
Canada
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
دمت گرم حرف حساب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
هر وقت کم میارید و بهانه ای ندارید از دشمن مایه بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
خدارو شکر دشمن هست وگرنه نمیدونستید چی بگید.تیم اقتصادی دولت بی سواد و بی تدبیر هست و همیشه در همه دولتها همین مسئولین اقتصادی بی کفایت حضور داشتند نمیدونم چرا آدم جدید و باسواد و بافکر اقتصادی نمیبینیم توی این مملکت اینها اگر اقتصاد می فهمیدن در همان دولتهای قبل کارشونو درست انجام میدادن تا زمانی که امثال آقای فرزین و رضایی ..هستند اقتصاد درست نمیشه چون سواد اقتصاد ندارن.اقتصاد علم هست نه تجربه و ..مردم زیر بار گرانی شکستند و فقیر شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
دشمن تو رو خدا برو به یه کشور دیگه گیر بده کمر مارو خورد کردی اگه راضی میشی دست سر ملت بردار دشمن جان خواهش کردم ازت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
متاسفانه هر روز مردم فقیر تر میشن و سیاست مدارها بی خیال تر
واقعا دغدغه های امروز ما چقدر مسخره شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
دوستان گند ارز بین خودشون هست اصلاحتیا تا ببینم اوضاع در خطر و بسیار بحرانی میشه و داره به براندازی میرسه با اصولگرا یکی میشن
ولی اگه چنین احساسی نکن تا جا داره با ابزاری مثل ارز و و نفوذ خرابکاری دنبال باج سیاسی هستند
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۲۳:۴۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
یکی از بزرگترین دشمنان مردم و اسلام ، افرادی هستن که با ظاهر اسلام اما با خیانت و فجایع مدیریتی همراه با دشمن ،گام بر میدارن !!!
Canada
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
عجیبه ک ما در دنیا پیشرو در مبارزه با استفاده از دلاریم،ولی در کشور خودمون پیشرو در استفاده از دلاریم ک شیرش دست امریکاست!خوب انسان دور از جون باید خیلی احمق باشه ک با سلاحی ک تیرش دست دشمنه به میدان بیاد!از روسیه یاد بگیرین ک ناف دلار رو تو کشورش زد،و بعد یک سال با اینکه بدترین تحریم رو شده و درگیر جنگه،تورمش ۴درصده!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
سال ۹۶ آقای رئیسی در مناظرات در جواب تیکه های رئیس جمهور وقت گفت دل من مخزن اسرار است
آقا بگین گند هم بگین وگرنه مملکت داغون میشه
صدرصد کسانیکه مردم فکر نمیکنن و در دولتها پست داشتن و نفوذی هستند دخیل هستند دنبال باج سیاسی هستند دنبال حذف نشدن هستند
رانت داره قطع میشه گرسنه شدند
لو بدین بندازین زندان
این مدیر عامل ایرانخودرو که در بیست سال پیش گیر کرده بود هنوز فک میکنه با تسبیح بره بازدید و فیلم بگیرن میتونه با ریا خودشو‌خوب معرفی کنه و ازونور ماشین خارج از ضابطه بده و گند بزنه اعتماد مردم
Germany
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
خدا را شکر دشمن داریم تمام مشکلات را میندازیم گردن دشمن

یا دشمنی خواهم یافت یا دشمنی خواهم ساخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
واقعا جرات و جسارت عذر خواهی کردن به نظرم بد نیست . کاش مسئولان ما این حداقل کار رو بلد باشن و همیشه دنبال بهانه و توجیح نباشن !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
یک ملیون تومن رو معادل قیمت یک گرم طلا ،به صورت نفت و گاز و بنزین (که زیاد داریم )قرار بدین!نمدونم تونستم برسونم منظورمو یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اینترنت ضعیف ، قیمت های بالا که ساعتی عوض میشه ، خودرو و لوازم خانگی و موبایل و لپ تاب ...غیر قابل دسترس
نمیدونم واقعا چی بگم دلار ۵۵ تومنی فاجعه است
نتیجه اقتصاد رانتی و رفاقتی سی ساله یه سری نخبه بقول خودشون ولی دراصل یه سری ... بقول مردم
این رئیس جمهور نبود فرد دیگه بود باز همین بود پایه ها خراب است تفکرات اشتباه تکرار میشود
مگه اینهمه مردم نگفتن گشت ارشاد شر میشه اینقدر گوش نکردن که مثلا تو فضای خودشون بگن ما بیشتر از مردم میفهمیم تا رسید به این خسارت عظیم
تا وقتی غرور کاذب دارین در حالیکه چیزی ام در چنته ندارین و نگاه از بالا به مردم ( نه به عنوان هموطن حتی به عنوان آفریده خدا ) خداوند راه هارو میبنده و باز نخواهد کرد
این اواخر خیلی من من میکردین و خیلی به اراده گری که شاخصه جمهوری اسلامی است مغرور شدین
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۳:۲۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
امور اقتصادی رو واگذار کنید به آقای محسن رضایی؛ خیالتون راحت؛ ایشون حلش می‌کنن؛ اگر قبول ندارید؛ شما رو ارجاع می‌دم به فیلم تبلیغاتی ایشان در زمان انتخابات ریاست جمهوری
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
هی عامو!
آقای # دکتر محسن رضایی .
بنده خدا کلللللللی درس خوند تا دکتر شد. با معدل ۱۹/۲۵ .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
میگم چطوره تنگه هرمز رو ببندین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۳۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
عجب خرگوشی هستی تو،.دولت هم دقیقا مثل تو فکر میکنه که این شده وضعمون .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
امریکا ک از اینجا نفت نمیبره،!چین میبره ک جزو بلوک شرقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
لطفا به شعور ملت توهین نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
»» امیدوارم این پیام به دست آقای محمدرضا فرزین(رئیس بانک مرکزی) و آقای ابراهیم رئیسی برسد.

بعد گذشت ۲۰سال و گره زدن اقتصاد کشور به برجام نافرجام  که نتیجه‌ای جز تحریم‌های اقتصادی بیشتر و فشار بیشتر نداشت و فضای اقتصادی کشور را ملتهب کرد، لطفاً برای یکبار و برای همیشه فضای اقتصادی کشور را به برجام گره نزنید.

اقتصاد کشور ما متأسفانه یک اقتصاد مصرف محور و رانت محور بوده که این باعث فساد و آینده‌خواری در کشور می‌شود.
ما برای کنترل تورم، ثبات و رشد اقتصادی و پیشرفت راهی جز این نداریم، که به سمت یک اقتصاد تولید محور برویم.
#برای همین من چند توصیه برای شما دارم، امید است توجه کنید :
۱- دولت باید هزینه‌هایش را کاهش دهد و درآمدش را افزایش دهد تا کسری بودجه ایجاد نکند.(کاهش هزینه‌های بیهوده و افزایش درآمد اَزطریق مالیات‌ بیشتر اَز ثروتمندان و افزایش  صادرات ‌و ...)
۲- بانک مرکزی باید مستقل باشد و دولت و... در کارِ بانک‌ مرکزی دخالت نکند.
۳- دولت و بانک مرکزی، سعی در کنترل قیمت‌ها نداشته باشد و به‌جای کنترل موقت و کوتاه‌مدتِ قیمت‌ِ کالاها، افزایش تولید، کمک به تولید کننده و افزایش عرضه را مدنظر قراردهد.
۴- یکبار برای همیشه به سمت ارز تک نرخی بروید؛ ارز چند نرخی، آفت اقتصاد است و باعث ایجاد رانت و فساد می‌شود و باعث می‌شود عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب، ارز نیما،سنا یا نظایر آن را ارزان دریافت کنند و به‌شیوه‌های خاصی آن را در بازار، به نرخ آزاد بفروشند که یکی اَز دلایل اصلی التهابات ارزی اخیر در کشور هم همین افراد سودجو هستند که می‌خواهند هرچه می‌توانند قیمت دلار را در بازار آزاد گران‌تر کنند تا گران‌تر بفروشند.
۵- یارانه‌های پنهان را حذف کنید، کلاً یارانه یک چیز منسوخ شده است،  زیرا آنقدر تورم بالاست که هرچه‌قدر هم شما یارانه‌ها را افزایش دهید بازهم این ریال است که بی‌ارزش و بی اثر می‌شود.
۶- سیستم بانکداری ما متأسفانه فاسد و خراب است و باعث خلق بی‌پشتوانه پول و تورم بیشتر در کشور می‌شود و باید این سیستم اصلاح شود و بانک مرکزی باید قوانینی سخت و یکدست برای بانک‌های متخلف و ناشفاف لحاظ کند.
۷- بنزین را گران کنید( پله‌ای، نه‌ یک‌دفعه، که به مردم شوک و فشار بیاید؛ نه مثل آبان۹۸)؛ چرا قیمت آب معدنی ۵۰۰میلی‌لیتری باید اَز ۱لیتر بنزین گران‌تر باشد؟ درست است که ما تولید کننده بنزین هستیم ولی به دلیل یارانه ‌پنهان بنزین و ارزان بودن بنزین، باعث ایجاد اسراف و مصرف بیشتر و آلودگی بیشتر هوا در کلان شهرها و قاچاق بنزین شده‌ایم، که می‌توانستیم مازاد آن را به کشورهای دیگر صادر کنیم و درآمد دولت را افزایش دهیم، تا فشار تورمی کمتری به دولت و به کشور بیاید و مردم بجای خرید خودروی بیشتر و ایجاد ترافیک و آلودگی هوا،  روی به سمت وسایل نقلیه عمومی ارزان بیاورند.
-و درآخر اینکه:
برای نجات کشور اَز این وضعیت مداوم اقتصادی و خدمت به آیندگان این مرز و بوم، امید است شما رویه‌های غلط گذشته و کنونی را تغییر داده و به سمت راه‌های جدید و درست پیش بروید؛ برای نمونه می‌توانید اَز تجربه‌های سیاست بانک مرکزی روسیه در تصحیح سیستم بانکداری و پولی ایران استفاده کنید.
بسیار ممنونم که توصیه‌‌های بنده‌ را خواندید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
درود
Iran (Islamic Republic of)
علي
۲۳:۴۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
كاملا درست است دولتي ها و مجلسي ها خراب كرديد اقتصاد را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
همین رئیس جمهور که توی صحبت های پیش از انتخابات گفته بود گرانی و ... ربطی ب تحریم و دلار و دشمن نداره و مشکل داخلیه و ب روحانی تیکه مینداخت. حالا چیشده که مشکلات و افزایش قیمت ها تقصیر دشمنه. خداروشکر من رئیس جمهور نشدم دلار بشه ۵ هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
سعی کنید مشکلات رو برطرف کنید
مردم نباید مشکل داشته باشند اما نباید حرف اضافه بزنن که اون موقع هر چیزی سرشون بیاد حقشونه
مردم هم باید حد خودشون رو بدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
درسته نه که قبل ترش بازار ارز خیلی ثبات داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
میشه عامل این جنگ رو با اسناد و مدارک معرفی کنید تا دادگاه رسیدگی کنه همش که نمیشه یک فضایی رو متهم کنیم بدون مشخص شدن عامل اگر سلبریتی مقصر است خوب دستگیر بشه اگر پتروشیمی مقصر هست دستگیر بشه کی مقصر هست الان که ساعتی دلار رو بالا می بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
خخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
قیمتا 100 برابر شده تازه میخواید با ثباتش کنید!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
شما فقط دستور بده،به آنی دلار را پایین خواهیم آورد.
دشمنان فکر کرده اند می توانند دولت انقلابی را به زانو در آورند.ما همه ملت ایران زیر فشار زانو زده و زانو خواهیم زد تا شما دولتیان سر پا بمانید.فقط یک زانو بند خوب و ارزون به ملت بدهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
تا دیروز افزایش قیمت دلار مقصر اعتراض کنندگان بودند
امروز دشمن است
فردا مقصر کیست ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
شما و دوستانتان که دائماً میگید دشمن هیچ غلطی نمیتونه بکنه پس چ جوریه که همه چیو بهش ارتباط میدین..
یا اگه همه چی زیر سر دشمنه پس وظایف و کارکرد شما و دوستان تان چی میشه این وسط؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
شما قدرت طلبان چرا قبلاً نمی گفتید کار دشمنه حالا شد کار دشمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
دیگه سلطان نداشتن جاش دشمن آوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
وقتی کشور در حال جنگ اقتصادی و شناختی است دولت و مجلس و قوه قضایه حالت جنگی نگرفته اند و دولت با انتخاب سرباز به جای ژنرال قرار به مقابله جنگ اقتصادی و.. ؛ که قبول نداره جنگه برود طبیعی است که وضعیت اقتصادی کشور وخیم باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
یعنی تا بحال دشمن با درز اری نداشته تاه شروع کرده وشما هم حالا فهمیدی زرنگا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
آقا این دشمن کجاست میشه به ما نشونش بدین بعدشم اگه منظور شما از دشمن آمریکاست مگه خوده شماها همش نمیگین آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند پس چرا آمریکا هر غلطی که دلش می خواد داره میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
فقط دولت رئیسی دشمن دشمن میکنه چهار سال دیگه هم میگه دشمن نذاشت انگار دولتهای دیگه دشمن نداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه دشمنان رو که ما هر بدبختی داریم رو میندازیم گردن اونها
کاش دشمنی نداشتیم که اشتباهاتمان را به آنها ربط بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
تیم اقتصادی منظورش آقای محسن رضایی که نیست ؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
به عمل کار برآید به سخندانی نیست
مدیریت بازار ریال یادتون رفته؟
چقدر مردم باید چوب ندانم کاری شماها را بخورند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اقای رئیسی افزایش قیمت دلار را گیریم حرف دروغت راست باشد پیاز چی؟ مرغ چی گوشت چی لوازم خانگی وکالاهای اساسی چی؟ اونموقع که چاقوی سلاخی را بردست گرفتی وباافتخار اقتصاد ومعیشت ملت را سلاخی میکردی دم از امریکا ودشمن نمیزدیاونموقع که درپی کسب قدرت ومکنت ریاست جمهوری بودی رئیس جمهور وقت یعنی اقای روحانی را فردی مدیر نالایق معرفی میکردی ومیگفتی تحریم و.... درمعیشت مردم دخیل نیست سومدیریت هست درهمه منبرها دم از پیروزی با امریکارا مدعی بودید الان چی شد امریکا تونست کمر وملت وکشوز وشمارا بشکند؟
Iran (Islamic Republic of)
شعور
۲۲:۲۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اقای رییس جمهور تازه از خواب بیدار شده!!!؟
حاجی نزدیک دو سال هست که هر روز بدتر از دیروز است . !!!
الان که دلار 56 هزار تومن هست اقای رییسی اون 7000 صفحه برنانه اقتصادی که داشتی صفحه چندم هستیم . ببین بقیه شو بی خیال شو !!! بی چاره میشیم
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۲۲:۱۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
حاجی، این دشمن فرضی بدجور داره ازمون تلفات میگیره. بجنب یه کاری کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
ثبات یا کاهش کردنش؟ 60 تومن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اخر اقای ریس جمهور عزیز دشمن آنقدر قوی باشد که هرچه میخواهد انجام دهد در کشوری که همه چیزش در دست جنابعالی است پس ببخشید ما اینجا چکاره ایم چرا دستان این دشمن را قطع نمی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۲:۰۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اول تیم اقتصادی دولت نشان داد که اولا صداقت لازم رو ندارد و دوما سواد و کارایی و آگاهی کافی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
باید قبل از گران شدن اقدامات لازم صورت میگرفت نه بعد. حالا که سرمایه ما در بانک آب شد تازه برویم به دنبال ثبات؟! (آب شدن سرمایه، همان آب شدن جوانی ما و زحماتی است که در کار صرف شد) ثبات دلار 50 هزار تومانی :) . متشکریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
میشه دیگه تمام توانتونو نذارید؟
شاید جواب داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
این جنگ وجودی و حثیتی است
این جنگ مدیریت و مدیران است
Germany
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
سلام جناب رییس جمهور چاپلوسی مدرن رو با توکل بخدا بشناس و برو دنبال شناسایی دانشمندان و دلسوزانی که خودشون رو ارائه نکردند و نشستن تا صداشون کنی متاسفانه نمی دونم چرا از نیروهای دلسوز که از ابتدا کنارت بودند گذشتی و فراموش کردی انها برای موفقیتت چقدر خالصانه زحمت کشیدند مرور کن و صداشون بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
دقیقا این دشمن کیه یا چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
وزیر اقتصاد وتیم اقتصادی دولت با این قیمت ارز ودلار وطلا وگرانی افسار گسیخته ثابت کردند که نوان مدیریت جنگ اقتصادی را ندارند باید با افراد متخصص ونخبه اقتصاد جایگزین شوند وزیر اقتصاد و وزیر صمت و ریس بانک مرکزی نا کارآمد وناتوان هستند باید برکنار شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
دشمن کسی نیست جزچندتابعیتی های که درشماها لانه کردن وتمام خطها ازداخل داره هدایت میشه .دشمن ازخارج هیچ کاری نمی تونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۳۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
سلام والله خیلی‌ها میدونن که گرانی های اخیر کار عده ای خاص و در اصل به ظاهر ایرانی ولی در اصل دشمن ایران و ایرانی بود واگر هم امثال من انتقادهای تندی میکنیم بخاطر اینه که چرا با این افراد سود جو برخورد اساسی نمیشه و یا قانونی درست تصویب نمیشه که جلو گیری کنه از این نوع فساد .امیدوارم که شاهد بهبود اوضاع باشیم
Iran (Islamic Republic of)
جعبه ابزار طلایی
۲۱:۲۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اینترانت ملی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
عمر ما با دشمن دشمن کردن شما رفت . مگه با چند بار زندگی میکنیم . میلیونها زندگی و امید و ..‌ را نابود کردید دست بردار هم نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
سلام ،

تصویب به موقع لایحه بودجه ۱۴۰۲ را آرزو می کنم ،


پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
دشمنان در بازار التهاب گذاشتن
دوستان بیارن پایین
اینم از دستتون بر نمیاد
فرمون کشور دستتونه اما اونا راحت از مسیر منحرفتون میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
گرسنمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
Yjc نظرات فلفل را هم منعکس نمیکنه. فک کنم چون تند و سوزناکه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
دشمن با هرروشی میخواد ایران را ضعیف کنه.حتی به بچه ها هم رحم نمیکنه و با مسموم کردن اونها سعی در التهاب داره.مرگ بر آمریکای کثیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
تا وقتی چاپ پول بدون پشتوانه هست تورم هم هست گرونی هم هست

دولت رییسی برای خودش خرج تراشیده .معلومه که به مشکل میخوره

رتبه بندی فرهنگیان با ۳۸ هزار میلیارد تومن بودجه در ۶ ماه

۱۰ برابر شدن حقوق ۱ میلیون سرباز با ماهی ۵ هزار میلیارد تومن

تعرفه جدید پرستاران با ۶۰ هزار میلیارد تومن بودجه

یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ تومنی با بودجه ماهیانه ۲۴ هزار میلیارد تومن
به همه این مبالغ ۲۰ درصد و ۳۰ درصد افزایش حقوق سال ۱۴۰۲ رو هم اضافه کنید

این ۴ مورد فقط گوشه ای از بریز بپاش و حرکات پوپولیستی دولت آقای رییسی بوده که بقیه دولت‌ها از ترس تورم انجام ندادن.حساب کنید ببینید در حالی که تولیدی نبوده اینهمه پول چرا و چجور چاپ شده و چجور باید خرج بشه که مشکل درست نشه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۱:۰۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
درود بر دکتر رییسی ، سید محرومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
انتظارات وپیش بینی تورمی باعث شده همه به سمت سکه ودلار هجوم بیارن وخودرو واین خطرناک هست فقط ی خبر از برجام میتونه این جو را راارام کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
چه دشمن قوی و چه دولت ضعیفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
هرچی میشه میندازن گردن دشمن.پس شما چیکاره اید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
جنگ ترکیبی جنگ تجزیه ای جنگ هیبریدی...این واژه ها رو کی میسازه آدم از شوک ترک میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
عجب دشمن قدرتمندی ازفاصله دور اموررا دچاراخلال می کند ولی دولت از فاصله نزدیک نمی تواندکاری انجام دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
باید کسانی که معملات دلار و دلال بازی می کنند را نه تنها گرفت و دلار هایشان را ضبط کرد بلکه جریمه بسیار سنگینی هم پرداخت کنند
ایران باید از تجربه روسیه در خروج و کنترل دلار استفاده کند
ایران باید از ام پی تی خارج شود و نباید سیاست ماشه را جدی بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
پس چرا این بار گفت آینده را روشن میبینم
Germany
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
دشمن دانا بلندت می کند، بر زمین می زنند نادان دوست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
هرجا بی تدبیری و کوتاهی دارید اسم دشمن و میچسبونید
اگه واقعا شما نظارت و قدرتی در بازار ارز و قیمتها ندارید و همش دست به قول شما دشمناست پس شما،چیکاره اید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
و باز دشمن....وما هم نگاه...
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ای
۲۰:۴۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
آقای رییسی زیاد زحمت نکشین.ب نظرم دولت اگه تعطیل بشه مملکت بهترمیشه.
ب خدا مردم دیوانه شدن ازدست این گرانیهای طلا وارز و سکه و...
چطور انتظار دارین مردم ب فکر بچه باشند وازدواج؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
همون همیشگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
بذار برسه به صد تومن بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
ما مردم تا کی باید تاوان خیانت این دلالان ارزی و نفوذی های داخلی رو بدهیم؟ افشاگری کنید مردم بشناسند اعدام کنید چرا باید ایران خودرو و دلال بازار برای ما مردم تکلیف تعیین کند و پول به جیب بزند و ارزش های ملی و دینی رو به تمسخر بگیرد و از صبر ما مردم ریشخند بزند؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اگه راست میگی قول بده
.
اینهمه ماشین وارد کردین اخرشم قیمت ماشین پایین نیومد دلار ۶۰تومنی رو چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
Nim
۲۲:۳۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
دقیقاً کدوم همه ماشین کلا 1000تا ماشین وارد نشده تازه خیلی هاشم از قبل تو گمرک بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
ازفرداقیمت دلارباکارت ملی را۲۵هزارتومان بفروشداونموقع قیمت دربازارهم ریزش میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
به نظرم دیگه حرف بسته .
کار از کار گذشته . فقط عمل کنید ما نابود شدیم . امیدی به آینده نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
همون دشمنی که هر وقت پاش بیفته میگید هیچ غلطی نمیتونه بکنه !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
اره دقیقا همونه ولی متاسفانه تا حالا هر غلطی که خواسته کرده. ما هم با کار جهادی هم فقط متوجه شدیم که کار دشمنه و نتونستیم هیچ غلطی بکنیم.
آخرین اخبار