صادرات رادیو دارو به ۱۱ کشور دنیا / بیش از ۵۰ درصد مواد اولیه دارو در کشور تولید می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در تولید دارو پس از انقلاب پیشرفت کرده‌ایم و از ۱۰درصد به ۹۹درصد رسیده ایم.

حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر گفت: نمایشگاه عرضه محصولات دانش بنیان غذا و دارو برای نخستین بار فردا برگزار می‌شود.

او گفت: این نمایشگاه با هدف هم افزایی حوزه سلامت و با کمک دانش بنیان ها و نشان دادن دستاوردهای صنعت غذا و دارو برگزار می شود. در این نمایشگاه درصدد هستیم تا مشکلات مالی دانش بنیان‌ها را شناسایی و حل کنیم.

وی افزود: در تولید دارو پس از انقلاب پیشرفت کرده‌ایم و از ۱۰درصد به ۹۹درصد رسیده ایم.بیش از ۵۰درصد مواد اولیه دارو در ایران تولید می‌شود.

محمدی گفت: ما در چهار پلتفرم و ۷ واکسن کرونا تولید کرده ایم. پیش از این داروهای بیولوژیک را از کشورهای خارجی وارد می‌کردیم اما هم اکنون خودمان تولید می‌کنیم.

وی افزود: ایران هم اکنون ۵۰میلیون یورو دارو صادر می کند، پیش بینی می‌کنیم سال آینده این رقم به ۲۰۰میلیون یورو برسد. تولیدکنندکان دارو درصورتی می‌توانند دارو صادر کنند که در کشور کمبودی نداشته باشیم.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در زمان پیک کرونا برخی از کشورها اعلام کردند که به ما واکسن نمی دهند اما ما با تولید واکسن به همان کشورها اعلام کردیم که به آن‌ها واکسن می‌دهیم.

وی افزود:فرهنگ سازی برای استفاده از ماسک، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و سرعت واکسیناسیون باعث شد تا کرونا در کشور کاهش پیدا کند.

محمدی اعلام کرد: ایران به ۱۱کشور رادیو دارو صادر می‌کند البته برخی از افراد داروهای ایرانی را قاچاق می‌کنند. درصدد هستیم تا با استفاده از فناوری داروها را اقتصادی کنیم.

او گفت: ما باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم و تسهیلاتی را به آن‌ها ارائه دهیم همچنین باید زیر ساخت بیمه را قوی‌تر کنیم تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند فناوری‌ها را تولید کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
این همه شرکتهای دانش بنیان در این چند دهه باید حدود 50% از مواد اولیه دارو هنوز نباید تولید شود . جای تأسف است
آخرین اخبار