آزمون پایش کیفیت آموزشی برای دبیرستانی‌های اصفهان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مرحله اول آزمون پایش کیفیت آموزشی، پس از ۳ سال وقفه، برگزار می‌شود.

سید احمدرضا بنی لوحی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از برگزاری مرحله اول آزمون پایش کیفیت آموزشی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۹ و ۱۰ اسفند خبر داد و گفت: این آزمون ویژه دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم نظری در ۲۳۰۰ مدرسه برگزار می‌شود و بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز سراسر استان در آن شرکت می‌کنند.


او هدف از برگزاری این آزمون را ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در سال تحصیلی کنونی بیان و اضافه کرد: باتوجه‌به غیرحضوری بودن آموزش‌ها در دوراگ شیوع کرونا و تعطیلی‌هایی که امسال به روزهای آموزشی ما برخورد کرد لازم بود ارزیابی و تحلیلی از سطح آموزش در استان داشته باشیم و به همین منظور اقدام به طراحی یک آزمون هماهنگ و استاندارد کردیم.


معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با این آزمون، ارزیابی مناسبی از دانسته‌های دانش‌آموزان در دروس مختلف خواهیم داشت و می‌توانیم نتایج آن را تحلیل و بررسی کنیم.


به گفته بنی‌لوحی با استفاده از گزارش‌های تحلیلی ارائه شده پس از آزمون، مدیر مدرسه می‌تواند روی آموزش دانش‌آموزان و کارکرد دبیر نظارت داشته باشد، همچنین ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق نیز می‌توانند روی آموزش مدارس نظارت کنند و در نهایت اداره کل نیز امکان می‌یابد تا کارکرد ادارات نواحی و مناطق را مورد بررسی قرار دهد.
مرحله دوم این آزمون، اردیبهشت‌ سال آینده برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.