مدیرکل بنیاد شهید خراسان جنوبی از تبدیل وضعیت ۷۵۷ نفر از ایثارگران مشمول قانون در استان خبر داد.

نوفرستی مدیرکل بنیاد شهید خراسان جنوبی گفت: از زمان ابلاغ قانون تبدیل وضعیت ایثارگران تاکنون در استان ۷۵۷ نفر از افراد مشمول قانون، تبدیل وضعیت شده اند.

او افزود: اکثر دستگاه‌ها در استان تبدیل وضعیت ایثارگران را انجام داده اند که بیشترین سهم را جهاد کشاورزی، دانشگاه بیرجند، استانداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به خود اختصاص داده اند.

نوفرستی ادامه داد: باتوجه به رأی دیوان عدالت اداری که سه شرط از جمله بیمه پردازی، تمدید قرارداد و تمام وقت بودن را باطل دانسته است لذا دلیلی بر انجام ندادن تبدیل وضع در دستگاه‌ها وجود ندارد.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون ۷۵۷ نفر تبدیل وضعیت شده اند ضمن اینکه این تعداد با احتساب رزمندگان بوده اند.

او عنوان کرد: تنوع قرارداد‌ها از جمله قرارداد ناظر، قرارداد ساعتی، قرارداد شرکتی و همچنین آگاهی نداشتن از قوانین و بخشنامه‌ها در دستگاه‌ها باعث شده که تبدیل وضعیت این افراد طولانی شود.

نوفرستی تصریح کرد: در رابطه با دستگاه‌هایی که قانون را انجام نداده اند بنیاد شهید تنها از طریق دستگاه مدنظر و مشاور امور ایثارگران در استانداری این موضوع را می‌تواند پیگیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.