اجرای ۸۸ درصد تبدیل وضعیت ایثارگران در ادارات

استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۸۸ درصد تبدیل وضعیت ایثارگران در ادارات استان انجام شده است.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان که با حضور اعضای این شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه ۸۸ درصد تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی در استان پیگیری و اجرا شده است، گفت: در  دو ماه آینده ۱۲ درصد باقی مانده از تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های دولتی باید انجام شود.  

او همچنین با توجه به برگزاری هجدهمین جشنواره شهید رجایی در استان افزود: ستاد جشنواره شهید رجایی باید با محوریت معاونت توسعه منابع استانداری تشکیل و در شهریور برگزار شود.

قناعت با بیان اینکه ۵۰ درصد پست‌های رسمی دستگاه‌های اجرایی اشغال و مابقی آن خالی است اظهار کرد: مدیران هر دستگاه باید به طور جدی از وزارتخانه مربوطه خودشان پیگیری کنند و مجوز استخدام نیرو‌های جدید را بگیرند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه موضوع رشد اقتصادی در دستور کار دولت، مجلس، قانون بودجه و برنامه هفتم توسعه کشور است تصریح کرد: ما در استان موضوع جذب سرمایه گذار را باید به طور جدی در دستور کار قرار دهیم.

او گفت: در روز‌های گذشته با دو سرمایه گذار چینی که قصد سرمایه گذاری در بخش معدن، انرژی خورشیدی و صنعت ریلی استان را دارند، بحث و گفتگو کرده ایم.

قناعت با اشاره به اینکه سهم استان برای رشد اقتصادی در کشور  چهار و نیم درصد است عنوان کرد: برای تحقق این سهم در رشد اقتصادی کشور،  باید بیشترین تمرکز در استان بر روی جذب سرمایه گذار باشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بر بهره وری نیز تأکید فراوان شده است افزود: با توجه به آماری که سازمان بهره وری کشور داده است در سال ۱۴۰۱ خراسان جنوبی، از حیث استقرار چرخه بهره وری در کشور موفق به کسب رتبه چهارم در بین ۳۱ استان کشور شده و باید امسال شاهد ارتقای این رتبه باشیم.

جهانشاهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز گفت: در خراسان جنوبی دو هزار و ۴۷۴ نفر واجد شرایط تبدیل وضعیت ایثارگران بودند که تاکنون دو هزار و ۱۷۴ نفر یعنی ۸۸ درصد تبدیل وضعیت شده اند.

او  با اشاره به برگزاری هجدهمین جشنواره شهید رجایی در خراسان جنوبی هم گفت: جایزه این جشنواره به هشت دستگاه اجرایی استان تعلق می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار