سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن اجازه مداخله آمریکا در روابطش با مسکو را نخواهد داد.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین، امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که پکن به آمریکا اجازه نخواهد داد روابط دوجانبه خود با روسیه را دیکته کند.

این مقام چینی با بیان آنکه آمریکا حق ندارد با روابط روسیه و چین برخورد کند، تاکید کرد که چین «فشار و تهدیدهای طرف آمریکایی را تحمل نخواهد کرد. واشنگتن به نیروهای کی‌یف کمک نظامی می‌فرستد و حتی با فروش تسلیحات پیشرفته به تایوان، بیانیه‌های مشترک آمریکا و چین را نیز نقض می‌کند.»

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اتهامات مکرر مبنی بر اینکه پکن در نظر دارد تسلیحات به مسکو تحویل دهد و ممکن است به روسیه در دور زدن تحریم‌های غرب کمک کند، آمده است.

در همین راستا «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روزگذشته گفت: «چین به سمت ارائه کمک‌های مرگبار که به روسیه در حمله به اوکراین کمک می‌کند، حرکت نکرده است و آمریکا  پشت در‌های بسته به صراحت اعلام کرده است که چنین اقدامی عواقب جدی خواهد داشت.»

روسیه و چین در فوریه ۲۰۲۲، کمی قبل از حمله نیرو‌های روسی به اوکراین یک شراکت «بدون محدودیت» امضا کردند. پیوند‌های اقتصادی بین روسیه و چین در حالی که روابط مسکو با غرب ضعیف شده است، عمیق‌تر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۱
به شیطان بزرگ رو بدی در همه چیز دخالت میکند
آخرین اخبار