واکسیناسیون دام‌ علیه بیماری تب برفکی در کرمان

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: پیش بینی می‌شود بالغ بر ۵ هزار دام سنگین و ۱۵۰ هزار دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شوند.

محمود زین الدینی گفت: فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سبک و سنگین در شهرستان کرمان از ۵ بهمن ماه آغاز شده است و تا پایان امسال ادامه دارد.

او افزود: پیش بینی می‌شود بالغ بر ۵ هزار راس گاو و گوساله و ۱۵۰ هزار راس گوسفند و بز طی این عملیات تحت پوشش واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی قرار گیرند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به اهمیت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه در موارد شیوع بیماری‌های جدید بیان کرد: اگرچه واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد؛ اما باید توجه داشت که صرفا نمی توان به صورت صد درصد متکی به آن بود و رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ای، کنترل تردد دام، دفن بهداشتی تلفات و ضدعفونی از سوی دامداران در کنار واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار موثر است.

او به دامداران توصیه کرد: در زمان اجرای عملیات مایه کوبی تب برفکی از خرید فروش و نقل و انتقال کنترل نشده دام و همچنین تردد کارکنان و ماشین آلات بین دامداری‌ها خودداری کرده و ضمن همکاری با تیم های واکسیناسیون، نسبت به اعمال شرایط بهداشتی در واحد‌های دامی خود اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار