عضو هیئت مدیره اتحادیه پوشاک اصفهان گفت: این روز‌ها تقاضا بیشتر برای اجناس ارزان قیمت است و تنها اجناس ایرانی عرضه می‌شود.

رضا باطنی، عضو هیئت مدیره اتحادیه پوشاک اصفهان با بیان اینکه اجناس در مقایسه با پارسال ۴۰ درصد افزایش قیمت دارد گفت: وضع امسال بازار پوشاک به مراتب نابسامان‌تر از سال‌های گذشته است.


او در ادامه گفت: بعضی از اجناس موجود در بازار معروف به فیک است که در شمار اجناس ارزان قیمت قرار می‌گیرند و این روز‌ها تقاضا برای این اجناس وجود دارد. ولی اجناس باکیفیت‌تر با قیمت بالا آنچنان که باید و شاید مشتری ندارد.


به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه پوشاک اصفهان، اکنون جنس خارجی در بازار عرضه نمی‌شود و بازار پوشاک در انحصار اجناس ایرانی است.


باطنی نوسان نرخ ارز را بر بازار پوشاک اثرگذار دانست و افزود: تولیدکنندگان پوشاک سرگردان شده‌اند، زیرا باتوجه به شرایط اقتصادی و نوسان قیمت دلار نمی‌توان آنچه را که تولید می‌شود سرجایش بازگرداند.
او توضیح داد: به عبارت دیگر مواد اولیه و پارچه به دلیل تغییرات نرخ دلار نوسان قیمت دارند؛ به عبارتی امروز تولیدکننده مواد اولیه را می‌خرد و هنوز به تولید وعرضه نرسیده که متوجه افزایش قیمت پارچه یا دیگر مواد اولیه می‌شود.


عضو هیئت مدیره اتحادیه پوشاک باطنی با اشاره به اینکه شماری از تولیدکنندگان به جای تولید پوشاک تمایل به فروش مواد اولیه پیدا می‌کنند افزود: تولیدکنندگان زمانی که می‌بینند همان مواد اولیه در بازار گران شده، شاید به این نتیجه برسند که اصلا تولید نکنند و همان پارچه، نخ و ... را را با وجود افزایش قیمت بفروشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.