مدیرکل راهداری استان کرمان از اجرای طرح پویش همراهان سفر ایمن نوروزی در ۳ نقطه از مجتمع‌های بین راهی شمال استان کرمان خبرداد.

احسان عراقی زاده گفت:به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش سوانح جاده ای، طرح پویش نوروزی همراهان سفر ایمن از ۲۴ اسفندماه امسال در سه نقطه از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی و تجمع مسافران (محدوده گلزار شهدا و مرقد پاک سردار دلها) تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

او افزود: یکی از اهداف اجرای این طرح، فرهنگ‌سازی و ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی است که با تشویق رانندگان به توقف در حین سفر و رفع خستگی تحقق می‌یابد.

عراقی زاده بیان کرد: همچنین، ارتقا دانش عمومی جامعه در مورد ایمنی و فرهنگ درست رانندگی، به‌کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در طول مسیر از جمله دیگر اهداف این طرح است.

او افزود در این پویش، برنامه‌های متنوعی از قبیل اجرای سفره هفت‌سین متناسب با صنایع‌دستی و شاخصه‌های گردشگری استان و منطقه، اجرای نمایش‌های آئینی و سنتی و بومی و ملی، اجرای نمایش‌های ایمنی ویژه‌ کودکان توسط گروه حرفه‌ای، برگزاری مسابقه عکس سلفی، نمایش کلیپ‌های ایمنی و فیلم جاذبه‌های شهر‌های ادامه‌ مسیر در تلویزیون بزرگ و پرده نمایش با پذیرایی از مسافران تدارک دیده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان تصریح کرد: طرح پویش همراهان سفر ایمن برای دومین سال متوالی، همزمان با استان‌های سراسر کشور به مدت ۲۰ روز برگزار می‌شود و اهدافی همچون آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران، کمک به احیای نمایش‌های ایرانی به‌ویژه نمایش‌های سنتی و بومی استان مقصد، کمک به احیای موسیقی ایرانی به‌ویژه موسیقی‌های بومی و مقامی استان مقصد،  را دنبال می‌کند.

عراقی زاد با بیان اینکه در نهایت، هدف از برگزاری این طرح، ارتقاء ایمنی سفر‌های برون‌شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی است، ادامه داد: مسافران نوروزی (رانندگان و اعضای خانواده‌هایشان به ویژه مادران و کودکان و نوجوانان) و رانندگان خودرو‌های سنگین و حمل‌ونقل عمومی از مخاطبین طرح پویش هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار