برگزاری رویداد صنعتی، نانوفناورانه و دانش بنیان با هدف معرفی توانمندی‌ها

رئیس ترویج ستاد نانو گفت: تریبون نانو و صنعت ۱۴۰۱، در راستای معرفی توانمندی‌های صنعتی فناوری نانو و دانش بنیان کشور، ۶ الی ۱۳ اسفندماه برگزار می‌شود.

محمدباقری مطلق رئیس ترویج ستاد نانو در گفت‌وگو با برنامه « رادیوم» رادیو جوان اظهار کرد: ما در ستاد به دنبال این هستیم که بستر‌هایی را ایجاد کنیم که افراد مختلف و بازیگران در حوزه توسعه فناوری نانو بتوانند مشارکت داشته باشند و به گونه‌ای شبکه سازی انجام دهند.

باقری مطلق اضافه کرد: بخش اصلی این تریبون اختصاص دارد به شرکت‌های که محصولات نانویی دارند و در حال حاضر به صورت صنعتی در مقیاس بالا در حال تولید محصولاتشان هستند. در این رویداد حدود ۸۰ شرکت مشارکت دارند.

رئیس ترویج ستاد نانو، درباره هدف اصلی این رویداد عنوان کرد: محققان و فناوران و افرادی که در دانشگاه‌ها مشغول فعالیت هستند و شرکت‌های نوپای دانش بنیان یا شرکت‌های فعال در حوزه صنعتی، این‌ها به عنوان شنوندها، بازیگران یا مشارکت کننده‌های این تریبون در ارائه این شرکت‌ها حضور پیدا می‌کنند و تلاش می‌کنند از فرصت‌هایی که ایجاد می‌شود استفاده کنند.

باقری مطلق اضافه کرد: به عنوان مثال شرکتی که در اشل صنعتی، یک محصولی را تولید می‌کند، چندین نوع نیاز دارد؛ یک بخش نیاز رو به جلو یا به آینده است که می‌خواهند سبد محصولاتشان را گسترده‌تر کنند یا توسعه دهند. عزیزان محقق یا شرکت‌ها می‌توانند در زمینه فروش فناوری، در بخش آینده این شرکت‌ها فعال شوند.

در بخش دیگر در حال حاضر شرکت‌ها با چالش‌های مواجهه هستند، مانند: مسائل زیست محیطی یا چالش‌های تولید و بحث‌های اصطحلاکی ادوات که در کارخانه هایشان استفاده می‌کنند. این‌ها هم به عنوان فرصت‌هایی است که شرکت‌های نوپا و فناوران می‌توانند برای رفع این معضلات استفاده کنند.

محمدباقری مطلق درباره اینکه این برنامه به صورت حضوری یا غیرحضوری است، عنوان کرد: فعلا به صورت وبینار خواهد بود. به این علت که در چند سالی که ما درگیر کرونا بودیم، به صورت کلی حجم اقتصاد دنیا کاهش پیدا کرد و ایران هم از این شرایط مستثنی نبوده است و به اضافه اینکه ما معمولا گرفتاری‌های اقتصادی دیگر هم داریم از جمله؛ بحث تحریم یا جنایت اقتصادی که همه ما تحریم را لمس کردیم.

رئیس ترویج ستاد نانو افزود: خیلی از شرکت‌ها در حال حاضر به رویداد‌های حضوری یا حضور در نمایشگاه‌ها اقبالی نشان نمی‌دهند. ما به عنوان بخش دولتی در یک بخش خیلی سعی داریم که شرکت‌ها را حمایت کنیم و قدرت خرید شرکت‌ها را به گونه‌ای افزایش دهیم که بتوانند در نمایشگاه‌ها و در رویداد‌های حضوری از این جنس، بتوانند مجددا حضور پیدا کنند.

باقری مطلق در پایان گفت: در مهرماه هم نمایشگاه نانویی که برگزار کردیم در آنجا هم باز با حمایت ویژه، شرکت‌ها را مجاب کردیم که بتوانند حضور پیدا کنند و از استقبال خوبی برخوردار شدیم. اما باتوجه به رویکرد فعلی که در کشور وجود دارد و کاهش راندمان تولید به صورت خاص برای موضوع کرونا، هنوز در کشور جبران نشده است، آمار‌های صادراتی در بخش‌های تولیدی ما هنوز آثارش قابل مشاهده است و بخاطر اینکه شرکت‌ها اقبال نشان ندادند، امسال هم به صورت آنلاین خواهد بود.

شرکت در تمامی برنامه‌های این رویداد، برای عموم علاقمندان، آزاد و رایگان است و به مخاطبان صنعتی، مدیران، کارشناسان و متخصصان شرکت ها، سازمان‌ها و صنایع، تجار، بازرگانان و همچنین اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اصحاب رسانه‌های صنعتی، تخصصی و عمومی توصیه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار