فروتن گفت: نرخ باروری به ۱.۶۷ کاهش پیدا کرده و فاصله کمی با سیاه چاله جمعیتی داریم.

کاظم فروتن رئیس ستاد جوانی جمعیت در نشست نخستین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت گفت: در یک سال گذشته سه جلسه ستاد ملی جمعیت با حضور رئیس جمهور برگزار شده که درخواست برای جلسه بعدی هم ارسال خواهد شد.

وی افزود: بحث جوانی جمعیت یکی از مسائل حساس و کلیدی جمهوری اسلامی ایران است، زیرا اکنون در اوج میانسالی قرار داریم.

فروتن اظهار کرد: اگر جمعیت به همین شکل پیش برود ۲۰ سال آینده هرچه اطراف خود را نگاه کنیم سالمند خواهیم دید و از افراد توانمندی که باید صنعت و علم را در کشور پیش ببرند خبری نیست.

وی گفت: نرخ باروری به ۱.۶۷ کاهش پیدا کرده و فاصله کمی با سیاه چاله جمعیتی داریم و در حال حاضر در برخی استان‌ها با سیاه چاله جمعیتی مواجه شدیم.

رئیس ستاد جوانی جمعیت گفت: در کشور ما ۳۰ سال بر روی فرزند کمتر کار شده و رسانه‌های غربی هم به شدت بر روی نسل جوان در حال کار هستند و با جوانی جمعیت مقابله می‌کنند.

فروتن اظهار کرد: حدودا ۶ الی ۷ سال بیشتر وقت نداریم که کاری برای جوانی جمعیت انجام دهیم و بعد از آن دیگر پنجره جمعیتی بسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه هوای آفتانی امروز نباید ما را از سیل ویرانگر جنعیتی آینده غافل کند گفت: مسائل اقتصادی و مشکلات جامعه را قبول داریم، اما اگر اکنون شرایط بد هست و همین شرایط جمعیتی ادامه پیدا کند شرایط بسیار بدتر خواهد شد.

رئیس ستاد جوانی جمعیت گفت: در همین راستا قانون جوانی جمعیت با ۷۱ ماده تصویب شد که یکی از مواد آن ماه ۱۹ است که براساس این ماده قانون شاخص‌های ارزیابی تدوین شده و در این رویداد به افراد برگزیده در هر استان انتخاب به مرکز معرفی خواهد شد و از میان همین افراد برگزیدگان در روز ملی جمعیت با حضور رئیس جمهور تقدیر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار