رئیس کل سازمان نظام پرستاری:

تبدیل وضعیت پرستاران سال آینده اجرایی خواهد شد

میرزابیگی گفت: اقدامات اولیه در زمینه تبدیل وضعیت پرستاران انجام شده و از سال جدید اعمال خواهد شد.

محمدمیرزابیگی، رئیس کل سازمان نظام پرستاری در نشست مشترک مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و هیئت مدیره‌های نظام پرستاری استان خوزستان در محل آمفی تئاتر بیمارستان علوی آبادان گفت: با توجه به مصوب شدن تبدیل وضعیت کارکنان دولت در مجلس و رفتن این مصوبه به شورای نگهبان برای تایید اقدامات اولیه در زمینه تبدیل وضعیت پرستاران انجام شده و از سال جدید اعمال خواهد شد.

او ادامه داد: ۲۵ تا ۳۰هزار مجوز استخدام به وزارت بهداشت داده شده که باید دید سهم خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی آبادان از این مقدار چه تعداد خواهد بود. اقدام بهتر این است سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و سازمان امور اداری و استخدامی کشور برای استاندارد نسبت پرستار به تخت به توافق برسند.

میرزابیگی گفت: در دنیا در هر ۲۴ساعت به ازای هر تخت بین ۶تا هشت نفر نیروی گروه پرستاری وجود دارد، اما در ایران به دلیل محدودیت‌های منابع به ۲.۵ رضایت داده شده است و به نظر می‌رسد توافق روی این عدد صورت‌گرفته و بر این اساس نیرو جذب شود.

او افزود: درخصوص مباحث مالی، قانون تعرفه‌ها تصویب شده، اعتبارات تخصیص یافته و دستورالعمل‌ها ابلاغ شده است، اما بنظر می‌رسد عزم مدیریتی محکم‌تری نیاز است تا این قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغ شده و دستور رئیس جمهور و فرمایشات مقام معظم رهبری زمین گذاشته نشود و سیستم HIS فعال و خدمات در آن ثبت شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور عنوان کرد: خوبشختانه در زمینه فوق‌العاده خاص با یک نظر جدیدی، تعدادی از نمایندگان مجلس فعال شدند و تا دیشب حدود ۲۰پیشنهاد ثبت شد؛ پیگیر هستیم که این تعداد بیشتر شود تا در صحن علنی مجلس با مشکل مواجه نشود. وزارت بهداشت نیز برای آن میزان ضریبی که نمایندگان پیگیر آن هستند به منظور تامین منابع مشکلی نخواهد داشت و اجازه خواهد خواست.

میرزا بیگی بیان کرد: خبر خوش قطعی در آستانه نوروز قرار گرفتن منابع اجرای تعرفه‌ها در سرانه است که به صورت یک بند مستقل در تبصره ۱۷ سازمان برنامه و بودجه به مجلس فرستاده شده است. خوشبختانه مجلس نیز روی آن نظر مساعد دارد که این موضوع بسیاری از مشکلات را در حوزه پرستاری حل خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.