تعدادی متهم مرتبط با خروج غیرقانونی ارز از کشور دستگیر شدند

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: دستگاه قضایی به سوء استفاده بیش از ۱۱۶ میلیون دلاری تعدادی از صرافی‌های پیرانشهر ورود کرد و در این رابطه تعدادی از متهمین نیز دستگیر شده‌اند.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی روز چهارشنبه در جلسه بررسی پرونده‌های خاص و مهم حوزه قضایی شهرستان پیرانشهر اظهار کرد: با بررسی انجام شده بالغ بر ۱۱۶ میلیون دلار توسط تعدادی از صرافی‌ها با سوء استفاده از مدارک شناسایی افراد تحت پوسش نهاد‌های حمایتی اخذ و بخشی از آن به خارج از کشور منتقل شده که موضوع توسط اداره کل اطلاعات و مجموعه قضایی استان در قالب پرونده کیفری مهم و ویژه در دست بررسی و تعدادی از متهمان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی از نیرو‌های عمل کننده و تامین کننده امنیت خواست با دقت و توان بالا موضوعات و مباحث و پرونده‌های این حوزه را پیگیر باشند تا اجازه سوء استفاده و تجاوز از مقررات را به تعدادی افراد سود جو ندهند.

عتباتی با تاکید بر اینکه باید در منطقه پیرانشهر مسائل امنیتی خصوصاً در بحث ورود و خروج کالا و تامین امنیت بازرگانان مدنظر باشد، اضافه کرد: هر اندازه‌ای که مبادلات تجاری و اقتصادی با خارج از کشور بیشتر باشد، قطع یقین موجب رشد و شکوفایی اقتصادی استان و کشور خواهد بود.

وی افزود: گمرک تمرچین و شرایط بازرگانی برون مرزی و اقتصادی خاصی که در این شهرستان حاکم است، نیازمند نگاه‌های ویژه و توجه خاص مسوولان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
خدا را شكر دزد هاى از خدا بى خبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
اینها عامل ایجاد نابسامانی اقتصادی هستند باید اموال نامشروعشان مصادر و به اشد مجازادت محکوم شوند. زندگی 80میلیون نفر رو به بازی گرفته اند.خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
تمام اموالشون رو مصادره کنید.
اینها در حال جنگ هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
به کسانی که با بی رحمی تمام سفره مردم رو کوچک میکنند رحم نکنید، اموالشان رو مصادره کنید تا درسی برای بقیه شوند. مماشات با اینها جواب نمیدهد برخورد قاطعانه میخواد.