معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از آغاز مسابقات قرآن، نمازو عترت در شهرستان کارون خبر داد.

جاسم حسینی زاده معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت:  هجدهمین دوره جشنواره‌های قطبی و متمرکز  قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان خوزستان بعد از  ۳ سال وقفه باحضور  ۳ هزار و ۶۰۰ دانش آموز  در حال برگزاری است.

او با بیان اینکه اولین  جشنواره (قطب اول )در رامشیر از سوم تا ششم اسفندماه برگزار شده است، ادامه داد: مسابقات قب دوم نیز در شهرستان کارون با حضور ۱۴ شهرستان از امروز آغاز و تا سیزدهم ادامه دارد.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان،   سومین جشنواره ان شاء الله به میزبانی  شهرستان لالی از هفدهم تا بیستم  اسفندماه برگزار می‌شود.

آقای حسینی زاده می‌گوید: در هر قطب  ۱۰ کمیته  در حوزه‌های مختلف و همچنین بهترین داوران ملی  و بین المللی  حضور دارند  و به امر داوری می‌پردازند.   

او ادامه داد: دانش آموزان در  رشته‌های  قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ قرآن هم بصورت  ویژه و هم حفظ عمومی، تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، گفتمان مهدویت، اذان، احکام و انشای نماز  به رقابت می‌پردازند.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، رشته دعاخوانی از رشته‌های جدیدی است که امسال  به بخش مسابقات دانش آموزان دختر اضافه شده است.

آقای حسینی زاده گفت: بهترین‌ها و برگزیدگان سه قطب مسابقات  بعد  از ماه مبارک رمضان در شهرستان گتوند به رقابت می‌پردازند و نفرات و  تیم برتر به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

او  محافل انس با قرآن و عترت، برگزاری نشست‌های  تبلیغی، اجرای برنامه‌های جذابی مانند نجوم  و حضور روحانیون در بین  دانش آموزان را از برنامه‌های تدوینی عنوان کرد  که در این مسابقات  انجام می‌شود.

این مسابقات با حضور دانش‌آموزان ۱۴ منطقه شامل نواحی چهارگانه اهواز، شهرستان‌های باوی، بستان، کارون، حمیدیه، هویزه، هفتگل، کرخه، شوش و سوسنگرد برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
من‌دربخش دختران شرکت کردم
خیلی خوب بودتشکرویژه میکنم ازکسانی که برای این مسابقات زحمت کشیدن