رییس بنیاد شهید از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد‌های شهید ۶ کشور اسلامی خبر داد و گفت: یکی از بخش‌های آن همکاری‌های گسترده فرهنگی است.

قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در آیین اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در قزوین گفت:  تفاهم نامه را کشورهای محور مقاومت شامل «جمهوری اسلامی ایران»، «سوریه»، «لبنان»، «عراق»، «یمن» و «فلسطین» امضا کردند و امیدواریم با همکاری این کشور‌ها این نوع کار‌های در حوزه شعر، ادبیات، کتاب، رمان و فیلم را به صورت گسترده و بیمن المللی برگزار کنیم.

معاون رییس جمهور تا کید کرد: اگر بتوانیم به درستی حرکت، مسیر و فلسفه شهدا را با ابزار و زبانی مناسب به نسل‌های بعدی منتقل کنیم، هر نسلی و هر جامعه‌ای شهیدپرور خواهد شد و این خط سرخ در طول تاریخ ادامه پیدا خواهد کرد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان شهدا ستارگان راه و چراغ هدایت هستند، ادامه داد: بنیاد شهید انقلاب اسلامی یکی از اصلی‌ترین وظایفش معرفی درست تفکر و مکتب شهدا است.

او افزود: یکی از ابزار‌ها برای معرفی اندیشه و مکتب شهدا شعر است. چرا که شعر زبانی است که بر قلب‌ها می‌نشیند و با احساس و عقل مردم گفتگو می‌کند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم که هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار را برگزار کنیم که امسال این جشنواره را در یکی از مهد‌های اصلی تمدنی ایران یعنی شهر قزوین برگزار کردیم.

رییس بنیاد شهید با بیان اینکه در بین برگزیدگان کنگره چهره‌های برجسته ادبی و شعری دیده می‌شود، گفت: این موضوع نشان‌دهنده استقبال خوب و مؤثر شعرا از این کنگره است و امیدواریم با یک کار جدی‌تری تعداد آثار فاخر بین‌المللی در این کنگره را بیشتر کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.