فرسوده بودن ۱۰۴ هزار کلاس درس در کشور

۱۰۴ هزار کلاس درس در کشور فرسوده است و نیاز به بازسازی دارند.

حمیدرضا خان محمدی رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نشست مشترک استاندار مازندران و رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استانداری ساری با اشاره به وجود ۱۰۴ هزار کلاس درس فرسوده در کشور، گفت: این واحد‌های آموزشی نیازمند مقاوم سازی و تجهیز دوباره هستند و باید تلاش کنیم تا در برنامه‌ریزی میان مدت مقاوم‌سازی شوند.

او افزود: زمان بندی برای نوسازی تمامی مدارس فرسوده کشور در نظر گرفته شده است و طبق برنامه ریزی مدون اقدام خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سرانه آموزشی کشور ۳/۵ متر مبع است که در سند تحول آموزش‌ و پرورش باید به بیش از ۸ درصد برسد.

خان محمدی با بیان اینکه سرانه آموزشی در مازندران ۴.۸ دهم درصد و پنج دهم درصد از متوسط کشوری کمتر است، ادامه داد:چهار هزار کلاس درس در مازندران نیاز به مقاوم سازی دارد که باید برای رفع این چالش اقدامات لازم انجام شود.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سال های اخیر اقدامات مناسبی برای نوسازی مدارس کشور برداشته اند که این رویه در سال‌های آینده هم تداوم خواهد یافت.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: دو هزارمین مدرسه کشور امروز در مازندران افتتاح خواهد شد که این امر نشان دهنده دغدغه مسوولان ارشد کشور برای افزایش سرانه آموزشی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار