اسدی:

مدیریت شهری میان اجزای کالبدی توازن ایجاد می‌کند

شهردار شیراز با بیان اینکه امروز شهرسازی یک تخصص است، گفت: هر یک از کالبد‌ها نیاز به متخصص دارد و مدیریت شهری میان این اجزا توازن و هماهنگی ایجاد می‌کند.

محمدحسن اسدی شهردار شیراز  در دومین کنفرانس بین‌المللی معماری و شهرسازی با عنوان «طراحی پایدار و فراگیر برای همگان» گفت: این کلان‌شهر در حوزه اجرای ضوابط طرح تفصیلی به‌خوبی عمل کرده و این شهر قابلیت بهتربودن را دارد.

او با اشاره به تعارض میان شهرسازی در کشور و فعالیت‌های عمرانی و حمل‌ونقلی که وجود دارد، گفت: این حوزه‌ها در یک مسیر مشترک به جهت پوشش، قرار نداشته و آن را شاهد نیستیم.

اسدی با بیان اینکه نظرات دانشجویان و اساتید برای ما بسیار اهمیت دارد، گفت: در نشست‌های تخصصی برگزاری این رویداد باید ورودی و خروجی و درنهایت یک بازخورد و پیگیری برای دوره‌های بعد داشته باشیم.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز گفت: مرکز پژوهش‌های شورا می‌تواند پل ارتباطی میان مدیریت شهری و دانشگاه‌ها باشد.

شهردار شیراز با بیان اینکه امروز شهرسازی یک تخصص است، گفت: هر یک از کالبد‌ها نیاز به متخصص دارد و مدیریت شهری باید بتواند یک توازن و هماهنگی میان این اجزا ایجاد کند.

شهردار شیراز گفت: در مسائل ترافیکی و تکمیل رینگ‌های ترافیکی در محور‌های درون شهری به دنبال بهترین تصمیم‌گیری هستیم.

به گفته او؛ در خصوص محور گویم نیز بر آن شدیم تا ورودی شهر شیراز از شمال غرب بهسازی شود.

شهردار شیراز همچنین در خصوص پروژه شهید سلیمانی گفت: با توجه به اینکه این پروژه در سال آینده به اتمام می‌رسد؛ طرح زیباسازی آن در دستور کار است تا فضای احداث پارکینگ و دسترسی به فضای شهری این محور و مسیر کوهنوردی ایجاد شود.

اسدی گفت: هفت پروژه گردشگری شهری توسط شهرداری شیراز در دستور کاراست که شامل طرح احداث تله کابین، باغ پرندگان، شهربازی بزرگ، پارک آبی، احیای مجموعه گردشگری برم دلک و قصر ابونصر و احداث آکواریوم است.

او گفت: حوزه‌های شهری همچون گردشگری و ساماندهی شهری نیز حائز اهمیت هستند.

او گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری در سال گذشته و سال جاری بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی را به ۱۸ هزار میلیارد تومان معادل ۳۰۰ درصد افزایش داده است.

اسدی گفت: از بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی بالغ‌بر ۱۴ هزار میلیارد تومان در بخش عمرانی هزینه می‌شود و بیش از ۷۰ درصد عملیات اجرایی در حوزه حمل‌ونقل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار