اسدی در اصفهان از شناسایی ۱۰ هزار سالن دولتی در کشور برای میزبانی از جشن‌های ازدواج در اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان خبر داد.

روح‌الله اسدی، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پنجاه و ششمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان اظهار کرد: بر اساس یکی از بند‌های قانون تسهیل ازدواج جوانان، دستگاه‌های دولتی باید ۲۰ درصد از اماکن خود را در اختیار مراسم ازدواج جوانان قرار دهند که این موضوع با امضای رئیس جمهوری به استان‌ها ابلاغ شده است.


او با بیان اینکه نحوه استفاده از این سالن‌ها بستگی به شرایط شهرستان‌های مختلف دارد، گفت: استفاده از سالن‌ها و اماکن دولتی برای برگزاری جشن ازدواج جوانان در پنج استان آغاز شده و امید است اصفهان هم به این طرح بپیوندد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: اگر قانون تسهیل ازدواج جوانان از ۱۷ سال پیش اجرا می‌شد، بسیاری از مشکلات امروز را در این زمینه نداشتیم.


اسدی با اشاره به اینکه برخی از بند‌های این قانون با مسائل مالی مواجه بود، اضافه کرد: به این منظور کمیته ساماندهی امور جوانان در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل شد و اکنون هر فعالیتی در زمینه ازدواج بر مبنای قانون در کمیته مربوط پیگیری و رسیدگی می‌شود.


او گفت: یکی از مشکلات اساسی ما این است که جامعه مخاطب ما از فعالیت‌های خوبی مانند اعطای برخی از مجوز‌ها یا تسهیلات، اطلاع ندارند و برخی از جوانان به دلیل ناآگاهی از این موارد به سمت مهاجرت می‌روند.


این مقام وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: ما باید صدای جوانان را به گوش مسئولان برسانیم تا ببینیم کجای سیاستگذاری‌ها اشتباه بوده است، به عنوان مثال اگر تحصیل‌کرده بیکار داریم به منزله این است که سیاست‌ها در برخی از رشته‌ها اشتباه بوده و رشته‌هایی در برخی مناطق داریم که آینده چندانی برای آن‌ها وجود ندارد و باید این مسائل برطرف شود.


اسدی با بیان اینکه شاید در ورزش هم برخی سیاست‌ها اشتباه بوده، ادامه داد: ما شاخص اشتباهی به نام سرانه ورزشی ساخته‌ایم در حالی که در دنیا چنین چیزی وجود ندارد و برخی کشور‌ها در مناطق بر اساس استعدادیابی، فعالیت و سرمایه گذاری می‌کنند.


او افزود: اماکن ورزشی را ساخته‌ایم، اما به دلیل اینکه نمی‌توانیم نگهداری کنیم به بخش خصوصی تحویل می‌دهیم و قیمت تمام شده ورزش برای جوانان بالا می‌رود، این سیاست اشتباهی است که باید اصلاح شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اصفهان از استان‌های پیشرو در برگزاری ستاد‌های ساماندهی امور جوانان است. اظهار کرد: دولت سیزدهم برای انقلاب کار می‌کند و جوانان از ما توقع رفتار جناحی و حزبی ندارند بلکه می‌خواهند کارآمدی کارگزاران انقلابی را ببینند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.