سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: منطقه ویژه اقتصادی شهرضا خارج از شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان جانمایی شده است.

امید شریفی سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: منطقه ویژه اقتصادی شهرضا ۲ تا ۳ کیلومتر خارج از شعاع ۵۰ کیلومتری کلانشهر اصفهان است و با اینکه مقابل شهرک رنگ‌سازان قرار گرفته، اما ارتباطی با آن ندارد.


او افزود: این منطقه ویژه اقتصادی در زمینی به مساحت حدود ۳۸۰ هکتار پیش‌بینی شده، استقرار و منطقه‌بندی آن براساس آمایش سرزمینی خواهد بود و صنایع غیرآلاینده در آن مستقر می‌شوند.  


سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه برای احداث این منطقه در طول فرآیند قانونی و اجرایی جانمایی، موافقت اولیه اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اخذ شده، تصریح کرد: کارگروه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور برای ارائه چنین مجوز‌هایی ابتدا همه استعلام‌ها را بررسی می‌کند که یکی از مهمترین آن‌ها موافقت سازمان محیط زیست است.


شریفی با اشاره به اینکه اصفهان تاکنون برخلاف بسیاری از استان‌ها فاقد منطقه ویژه اقتصادی بوده، افزود: از مزیت‌های مناطق ویژه اقتصادی بهره‌مندی سرمایه‌گذاران از مشوق‌های بسیار زیاد از جمله معافیت‌های مختلف، قوانین خاص مناطق ویژه، معافیت‌های گمرکی، ترانزیت مواد اولیه و صادرات معکوس است.


او با تاکید بر اینکه ایجاد و توسعه مناطق ویژه اقتصادی به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصادی استان در مدیریت جدید مطرح است اضافه کرد: با توجه به اینکه اصفهان استانی پهناور است و با ۹ استان مرز مشترک دارد، از جایگاه خاصی برخوردار است و پیش‌بینی شده تا صنایع با اولویت آمایش سرزمینی، کم‌آب‌بر و دارای ارزش افزوده بتوانند در مناطق ویژه اقتصادی استان مستقر شوند.  


سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی کاشان به عنوان اولین منطقه اقتصادی در شمال استان اصفهان درحال تکمیل است، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی شهرضا در جنوب استان و منطقه ویژه اقتصادی شرق استان نیز در شهرستان‌های کوهپایه و هرند پیش‌بینی شده و یک منطقه ویژه اقتصادی هم در شاهین‌شهر به‌صورت مشترک با هسا طراحی شده تا شمال و غرب استان را پوشش بدهد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار