مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: تمهیدات لازم برای پذیرش میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده و از ۲۰ اسفند پذیرای مسافران هستیم.

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان  گفت: ظرفیت کامل هتل‌ها و تاسیسات گردشگری برای اسکان مسافران فراهم و مکان‌هایی در ۴ پارک در حوزه خدمات شهری کرمان برای اسکان مسافران نوروزی در قالب کمپ‌های موقت نیز در نظر گرفته شده است.

او افزود: تیم‌های نظارتی از اول اسفندماه سرکشی و نظارت بر تاسیسات گردشگری را برای ارزیابی آمادگی کامل آن‌ها برای پذیرش مسافر آغاز کردند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: کمیته‌های روستایی و عشایری نیز پیش‌بینی‌های لازم را انجام دادند تا روستاییان و عشایر بتوانند محصولات خود را در معرض فروش و نمایش بگذارند.

 او تصریح کرد: با توجه به اینکه در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر‌ها بیشترین میزان تصادفات را داریم تاکید بر این است که در فاصله ۳۰ تا ۶۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها کمپ‌هایی برای استراحت مسافران در نظر گرفته شود.

فعالی گفت: در محور هفت باغ هر شب ویژه برنامه فرهنگی افطار تا سحر پیش‌بینی شده است و بالغ بر ۴۰۰ غرفه نمایشگاهی نیز در بازارچه‌های صنایع دستی استان ایجاد می‌شود.

او با اشاره به وجود مرقد شهید سلیمانی در کرمان، بیان کرد: استان کرمان، شرایط ویژه‌ای را دارد و پیش‌بینی می‌شود مانند دوره‌های قبل و مراسم سالگرد حاج قاسم، زائران زیادی را در کرمان داشته باشیم و پیش‌بینی لازم برای بازدید این مسافران از امکان تاریخی و فضا‌های گردشگری کرمان انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار