مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی و تب مالت در قالب رزمایش جهادی دامپزشکی استان درپلدختر در حال اجراست.

 مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی و تب مالت در قالب رزمایش جهاد دامپزشکی استان لرستان از دهم اسفند ۱۴۰۱ تا دهم فروردین ۱۴۰۲ به مدت یک ماه ویژه دام‌های عشایری مستقر در استان‌های ایلام، خوزستان و اطراف شهرستان پلدختر انجام می‌شود.

مصطفی زبر دست گفت: در اجرای این طرح واکسیناسیون ۹۰۰ هزار رأس دام، سمپاشی جایگاه دام، برگزاری دوره‌های ترویجی، معاینه و نسخه نویسی، توزیع سبد ترویجی و پیشگیری از بیماری و خون گیری و مراقبت فعال در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به واگیردار بودن بیماری تب برفکی از عشایر خواست قبل از کوچ اقدام به تزریق واکسن تب برفکی برای دام‌های خود کنند.

تب، بی حالی، لنگش، زخم‌های گسترده دهانی، زخم روی پستان کاهش اشتها وکاهش تولید شیر و گوشت از مهمترین علائم بیماری تب برفکی است.

گفتنی است فاز نخست خدمات رسانی دامپزشکی با واکسیناسیون آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک در بهمن ماه با استفاده از تمام توان پرسنل دامپزشکی در بخش خصوصی و دولتی به پایان رسید.

برچسب ها: دامپزشکی ، واکسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.