معلمان جایگزین ندارند

با توسعه فناوری، هوش مصنوعی و ربات Chat GPT تحولاتی در جهان رخ داده اما هیچ کدام نمی‌توانند جای معلم را بگیرد.

صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان ضمن تبریک روز جوان، گفت: در دانشگاه فرهنگیان بیش از نیمی از رتبه‌های برتر کنکور در حال تحصیل هستند.

او ادامه داد: با توسعه فناوری، هوش مصنوعی و ربات Chat GPT تحولاتی در جهان رخ داده، اما هیچ کدام نمی‌توانند جای معلمی که کودکان و نوجوان را تربیت کرده را  بگیرد.

وی افزود: ربات Chat GPT باعث ترس گوگل و تعطیل یاهو شده، اما این ربات اعلام کرده نمی‌تواند جای معلمان را بگیرد.

صحرایی افزود: هر دانشگاهی نمادی دارد و مربوط به برخی از دانشجویان است، اما دانشگاه فرهنگیان برای آینده است و نماد آن نیز آدمی است سرو قامت و آینده نگر.
او ادامه داد: معلمان هیچ‌گاه از یاد نمی‌روند بلکه هر مهر معلم جدید شکوفا می‌شوند؛ تاکید می‌کنم هیچ فناوری و هیچ هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین معلم شود.

مقیمی رئیس دانشگاه تهران گفت:دانشگاه تهران و دانشگاه فرهنگیان برای تربیت دانشجو معلمان در حال اجرایی عقدنامه‌ایی زیر نظر وزیر آموزش و پرورش هستند.
مقیمی افزود: مدرسه اولین مکان نوین اسلامی برای تربیت و آموزش دانش آموزان است.

او ادامه داد:ما باید نقش تربیتی معلمان را در کنارنقش آموزش ارتقاء دهیم.

به گفته او تربیت و پرورش دانش آموزان نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان مهم است.

مقیمی گفت: مربیان و معلمان باید به دانش آموزان تاثیر بگذارند و بتوانند با مهارت‌های خود کودکان و نوجوان را تربیت کنند.

مقیمی ظهار کرد: از مهربه صورت مشترک در همراهی با دانشگاه فرهنگیان، دانشجو معلمانی را جذب خواهیم کرد و برای نظام تعلیم و تربیت ایفای نقش می‌کنیم.

منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:در ۱۰۰سال گذشته رقابت بین معلمان نو و قدیمی وجود نداشت، اما در مجلس یازدهم با وجود مخالفت‌ها، طرح رتبه بندی معلمانی را تصویب کردیم و برای آن حدود۵۰ هزار میلیارد تومان به ریاست جمهوری بودجه داده‌ایم.
وی افزود: در این طرح قابلیت تنزل نیز وجود دارد که اگر معلمی به دنبال آموزش و ارتقاء سواد خود نرود از مقام استاد معلم تنزلل می‌یابد و به مقام کارمند معلم می‌رسند.

او گفت:ما از دانشگاه فرهنگیان حمایت می‌کنیم و بودجه‌ایی را اختصاص می‌دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
نه دیگه چه جوری ندارند حق التدریس ،طلبه معلم ،سرباز معلم ،خریدخدمات معلم ،تراشکار معلم ،سرویس کار معلم ،بی کار معلم استخدام از خیابان معلم وده ها مدل دیگه اونوقت چه جوری جایگزین نداره تو مدارس خصوصا ابتدایی یه سر بزنید می‌بینید که داره یا نداره بنده خدا راننده اتوبوس بود گفت دیدم استخدام معلم زده روزنامه ثبت نام کردم قبلاً از دانشگاه آزاد مدرک داشتم قبول شدم وقتی رفتم سر کلاس دیدم هیچی بلد نیستم فقط بچه هارو نگه می کردم سرکلاس جالب نیست؟!؟!؟!؟!؟!!
آخرین اخبار