رحیمی در بازدید از انبار اموال تملیکی استان تهران گفت: رسوب کالا‌ها بررسی و دستوراتی در راستای رفع توقیف و انباشت‌ها به منظور حفظ حقوق عامه صادر شد.

محمد مهدی رحیمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه و اجرای بخشنامه رئیس کل دادگستری استان تهران مبنی بر بررسی وضعیت تمامی انبار‌های اموال تملیکی و پارکینگ‌های محل نگهداری وسایل نقلیه توقیفی از انبار اموال تملیکی استان تهران بازدید کرد.

محمدمهدی رحیمی در حاشیه بازدید از انبار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران گفت: بازدید از انبار اموال تملیکی و پارکینگ خودرو‌های توقیفی در اجرای برنامه عملیاتی دادگستری استان تهران به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد و بر اساس آن اموال و خودرو‌های توقیفی با هدف پیگیری حقوق عامه و نظارت بر نگه‌داری اموال متعلق بر بیت‌المال و دولت انجام می‌شود.

وی افزود: بازید از انبار اموال تملیکی با هدف تسهیل و تسریع فرآیند‌ها و مساعدت‌های لازم به دستگاه‌های ذی‌ربط و دولت به منظور تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌ها و نیز پیشگیری از بروز احتمالی انحرافات و سوء جریان‌ها و نظارت بر حسن انجام امور اجرایی می‌شود.

دادستان شهرستان ری تصریح کرد: در بازدیدی که داشتیم پیشنهاد شد که در انبارها، کالا‌هایی که مدت زمان زیادی از توقیف آن‌ها گذشته و در انبار انباشت شده اند سریعتر جداسازی و پرونده‌های مربوطه بررسی شود و کالا‌هایی که حکم نهایی برای آن‌ها صادر شده هر چه سریعتر تعیین تکلیف شدند.

وی افزود: شهرستان ری ۶ پرونده در انبار‌ها داشت که پس از بررسی مشخص شد دادسرای شهرستان ری یک پرونده در مرحله صدور حکم، ۲ پرونده در تعزیرات، ۳ پرونده مربوط به دادسرا و ۲ پرونده دیگر نیز تازه توقیف شده که در حال بررسی است.

رحیمی با اشاره به حجم کم پرونده از شهرستان ری در انبار تملیکی گفت: با توجه به اینکه دادسرای ری شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر تشکیل داده است، تعیین تکلیف کالا‌ها و خودرو‌های توقیفی توسط شهرستان ری به صورت مستمر صورت می‌پذیرد.

دادستان شهرستان ری بیان کرد: پرونده‌های مربوط به شهرستان ری شامل لامپ، بادام زمینی، پارچه، موی مصنوعی، لوازم آرایشی، دارو و ... بود که دستور پیگیری و رسیدگی برای تسریع در پیشرفت این امور صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار