بازگشایی ۶ کیلومتر از بازه‌های اضطراری رودخانه‌های استان اردبیل

نماینده مجری طرح مهندسی رودخانه و تاسیسات آبی استان اردبیل گفت: عملیات لایروبی و بازگشایی ۶ کیلومتر از بازه‌های اضطراری رودخانه‌های استان در حال انجام است.

حمید حاتمی گفت: در راستای آمادگی در برابر سیلاب‌های احتمالی بهاری، عملیات لایروبی و بازگشایی بازه‌های اضطراری شناسایی شده ۴ رودخانه هروچای در خلخال، گیوی چای در کوثر، سو‌ها چای در نمین و قوری چای در محدوده شهرستان اردبیل به طول ۶ کیلومتر در حال انجام است.

نماینده مجری طرح مهندسی رودخانه و تاسیسات آبی استان اردبیل افزود: تاکنون عملیات لایروبی و بازگشایی ۲.۲ کیلومتر از بازه‌های اضطراری رودخانه‌های هروچای و گیوی چای در جنوب استان به اتمام رسیده است و در حال حاضر عملیات مذکور در رودخانه سو‌ها چای و در داخل روستای سو‌ها شهرستان نمین بطول ۱.۸ کیلومتر در حال انجام است و بعد از این محدوده ۲ کیلومتر از بازه اضطراری رودخانه قوری چای در محدوده شهرستان اردبیل نیز انجام خواهد گرفت و انشالله تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

حاتمی با بیان اینکه برای انجام عملیات لایروبی و بازگشایی این رودخانه‌ها بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد اظهار امیدواری کرد: مطابق برنامه ریزی‌های بعمل آمده در صورت حمایت مسئولین و تخصیص اعتبارات مناسب، لایروبی و بازگشایی بخش قابل توجهی از بازه‌های اضطراری رودخانه‌های سطح استان برای کاهش خطرات سیلاب در طول سال‌های آتی نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

او در پایان از همه مردم بالاخص هموطنان ساکن در محدوده رودخانه‌های بازگشایی شده استان درخواست کرد ضمن رعایت قوانین حدود بستر و حریم رودخانه‌ها هر گونه تعدی و تخلف را به ادارات منابع آب شهرستان‌ها اطلاع دهند.

گفتنی است طول رودخانه‌های اصلی استان ۳۴۰۰ کیلومتر است که همه ساله بخشی از بازه‌های اضطراری آن توسط شرکت آب منطقه‌ای اردبیل لایروبی و بازگشایی می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.