معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: وزش باد شدید طی این هفته پدیده جوی غالب استان است و احتمال بروز خسارت نیز وجود دارد.

نوید حاجی بابایی معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: طی سه روز پیش رو گذر امواج ناپایدار در تراز میانی جو سبب افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید در بیشتر مناطق استان می‌شود.

او اوج فعالیت سامانه ناپایدار را روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند پیش‌بینی و اضافه کرد: با توجه به شکل‌گیری و نفوذ جریانات کم فشار جنوبی، بارش‌های رگباری روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه مناطق غرب، جنوب و مرکز اصفهان را فرا می‌گیرد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده ۲ تا ۴ درجه افزایش می‌یابد گفت: بویین میاندشت و چادگان با دمای سه درجه زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان هم در پی پیش‌بینی ورود سامانه ناپایداری که فعالیت آن تا پایان هفته به‌صورت وزش باد و وقوع توفان‌های لحظه‌ای خواهد بود هشدار زرد صادر کرد.

بر این اساس احتمال کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ای به دلیل خیزش گردوخاک محلی، احتمال آسیب به سازه‌های کشاورزی و شکستن درختان فرسوده، اختلال در محور‌های مواصلاتی اصفهان با استان‌های یزد، قم، کهگیلویه و بویراحمد و احتمال کولاک برف در گردنه‌ها وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.