معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه هفته‌ای بارانی پیش روی استان است، گفت : چنانچه تغییری در نقشه‌ها ایجاد نشود، انتظار بارش ۱۵ میلیمتری داریم.

علی محمد زورآوند معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه از روز دوشنبه (۱۵ اسفند) ورود سامانه بارشی را به جو استان خواهیم داشت، گفت : این سامانه باعث وزش باد، بارندگی و رعد و برق برای سطح استان خواهد شد و کم وبیش تا روز پنجشنبه (۱۸ اسفند) فعالیت آن ادامه دارد.

وی گفت: این موج ناپایدار دارای دو پیک بارشی در روز دوشنبه و عصر چهارشنبه تا پنجشنبه خواهد بود و چنانچه تغییری در نقشه‌ها ایجاد نشود به نظر می‌رسد بارش آن تمام استان را به خوبی دربر گیرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد این سامانه بارش مناسبی به میزان حدود ۱۵ میلی‌متر به طور میانگین برای استان به همراه داشته باشد.

زورآوند یادآوری شد: با عبور این موج بارشی از سطح استان، طی روز‌های پس از آن نیز موج دیگری جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که درباره جزئیات آن بعدا اطلاع رسانی خواهد شد.

وی به آمار بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری تا صبح امروز (۱۳ اسفند) اشاره کرد و گفت: طی این مدت میانگین بارش‌های استان به حدود ۲۰۰ میلی‌متر رسیده که نسبت به سال گذشته با بارش ۲۲۳.۷ میلی‌متری ۱۰ درصد و نسبت به بلندمدت با بارش ۳۰۴.۵ میلی‌متری ۳۴ درصد کاهش داشته است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه میانگین بارش شهر کرمانشاه در این مدت را ۱۷۰ میلی‌متر اعلام کرد که از سال گذشته شش درصد و از بلندمدت ۳۷ درصد کمتر است.

زورآوند با بیان اینکه بیشترین بارش سال زراعی جاری به میزان حدود ۳۶۹ میلی‌متر از پاوه ثبت شده گفت: در این شهر نسبت به سال گذشته ۲۷ و نسبت به بلندمدت کاهش ۲۵ درصدی بارش را داریم.

وی عنوان کرد: کمترین بارش استان به میزان ۱۰۴.۹ میلیمتر از سنقر بوده که از سال گذشته ۴۰ درصد و از بلندمدت ۵۸ درصد کمتر بوده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.