در مراسمی از قاری جوان تبریزی که در سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم رتبه نخسب را کسب کرده بود تجلیل شد.

در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران که مرحله نهایی آن با حضور ۵۲ شرکت‌کننده منتخب از ۳۳ کشور از ۳۰ بهمن تا سوم اسفندماه در تهران برگزار شد سینا طباخی شرکت کننده تبریزی کشورمان در حفظ کل قرآن رتبه اول را کسب کرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در  مراسم تجلیل با بیان اینکه یکی از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران انقلاب فرهنگی است، گفت: به لطف خدا امروزه قرآن در جامعه ما به قدری مورد توجه قرار گرفته است که کودکان ۵ ساله هم حافظ قرآن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم افزود: باید فضای شهرها، کوچه ها، خیابانها، مساجد و بازار ما قرآنی باشد یعنی به تعبیری فضای حاکم باید قرآنی باشد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور داشته باشیم گفت:باید برای عمل به منویات معظم له در این زمینه عمل کنیم و قبول کنیم همه ما در این زمینه کوتاهی کردیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: موسسات قرآنی که در کنار فعالیت‌های قرآنی و امور خیریه و سایر ادارات فعالیت می‌کنند نقش ارزشمندی در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم دارند و در این زمینه فداکارانه تلاش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید به جوانانمان افتخار کنیم چرا که در عرصه‌های مختلف افتخارآفرینی می‌کنند گفت: درست است ریزش‌هایی داشتیم اما در مقابل رویش‌های بسیاری داشتیم که یکی از رویش‌های ما آقای سینا طباخی است مدافعین حرم نیز همان جوان‌هایی هستند که تازه به عرصه آمده و جزو رویش‌های انقلاب هستند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ورزش، تولید و کارخانه‌ها در دست همین جوانان است که باعث اقتدار کشورمان می‌شوند، خاطرنشان کرد: در ایام اعتکاف ماه رجب همین جوانان بودند که حضور داشتند و مساجد را پر کردند و باید قدراین جوانان را بدانیم و از آن‌ها حمایت کنیم.

حجت الاسلام حسینی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان هم با تاکید بر اینکه حفظ قرآن و انس با قرآن برای ما از اوجب واجبات است گفت: افتخار قرآنی افتخاری است که انسان می‌تواند با خود به سرای دیگر منتقل کند و اگر کسی با قرآن مانوس شود مصداق همان بالارفتن است و این خود برای انسان افتخار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.