رئیس جمهور:

ساخت مسکن تکلیف قانونی است

رئیسی گفت: ساخت مسکن به میزان نیاز در شهر‌ها و روستا‌ها و نیاز کشور، تکلیف قانونی است که در قانون جهش تولید مسکن بر آن تأکید شده و قابل تحقق است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در آیین واگذاری۲۳ هزار واحد مسکن به خانواده‌های تحت‌پوشش کمیته امداد سراسر کشور در پاستور، کلید ۲۳ هزار واحد مسکونی سراسر کشور را به شکل نمادین به این خانواده‌ها تحویل داد.

رئیس جمهور طی سخنانی در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: آنچه بر ذهن و قلم امام راحل جاری شد نهادی بسیار پرخیر و برکت را بنیان نهاد که منشاء خدمات زیادی برای مردم محروم و نیازمند کشور بوده است و امروز کمیته امداد امام بعد از ۴۵ سال کارنامه بسیار درخشان و قابل ارائه دارد.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: کمک رسانی به نیازمندان و باز کردن گره از زندگی مردم نه فقط در حوزه مسکن، تحصیل و اشتغال آن‌ها بلکه در تمامی شئون زندگی انسان‌ها اثرگذار بوده و موجب رفع غم از چهره آنان شده است.

نهاد‌های مختلف برای حل مسأله مسکن بسیج شدند

رئیس جمهور تأکید کرد: امروز مردم بیشترین اعتماد را به این نهاد دارند و شاید اگر از مردم درباره کمیته امداد سؤال شود، از آن به‌عنوان نهادی پرثمر و اثرگذار و پر برکت یاد می‌شود.

آیت‌الله رئیسی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های رئیس و کارکنان نهاد خدمتگذار کمیته امداد و تمام کسانی که تا امروز در این مجموعه فعالیت‌های متعددی برای رفع مشکلات و گره‌گشایی از مردم محروم داشتند و حتی کسانی که بی نام و نشان خدمت کردند، گفت: مسأله مسکن به‌عنوان بخش هزینه‌بری که بیشتری سهم را در سبد هزینه خانواده دارد همواره از دغدغه‌های دولت بوده و امروز نهاد‌های مختلفی بسیج شده‌اند تا مسأله مسکن را حل کنند. همه با محوریت کمیته امداد همکاری کردند تا لبخند را بر لب خانواده‌های فاقد مسکن بنشانند.

رئیس‌جمهور مردمی‌سازی و همراهی نهاد‌های انقلابی با دولت را ارزشمند خواند و گفت: ساخت مسکن کاری است که مردمی‌سازی شده و خَیّرین وارد این عرصه شده‌اند؛ کمیته امداد هم از نهاد‌های بسیار موفق است که می‌تواند خَیّرین و گروه‌های جهادی را که از افتخارات کشورند، جذب کند.

وی افزود: با ادغام جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی در اوایل انقلاب، حرکت جهادی در کشور کُند و تعطیل نشد و اگرچه جهاد سازندگی در کشور ادامه حیات نداد، اما حرکت جهادی هرگز متوقف نشد و امروز دختران و پسران جهادی زیادی در اقصی نقاط کشور فعالیت می‌کنند؛ این‌هم به برکت رهنمود‌های مقام معظم رهبری بود که همواره مُشوّقی بودند تا کار‌های جهادی در کشور کمرنگ نشود و امروز حضور این عزیزان توانسته در کنار نهاد‌های انقلابی و دولت تأثیرگذار باشد که جای تقدیر دارد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به گزارش مسئولان کمیته امداد ابراز امیدواری کرد با اراده هیأت امنای کمیته امداد تا به‌صورت قطعی تا پایان سال ۱۴۰۲ فرد نیازمند یا مددجوی بی‌مسکن در روستا‌ها نداشته باشیم و گفت که دولت هم همه مساعدت‌های لازم برای تأمین زمین و ارائه تسهیلات و اقدامات حمایتی را به عمل خواهد آورد.

وی افزود: کمیته امداد همواره منشاء کار‌ها و اقدامات بزرگی بوده و بعد از این هم همین‌طور خواهد بود؛ اینکه می‌گویم فقط مسأله مسکن نیست، به معنی آن است که در زمینه اشتغال هم از نهاد‌های بسیار موفق بوده و آمار اشتغالی که این مجموعه ایجاد کرده، ارزشمند است.

رئیس جمهور بیان کرد: تصور از کمیته امداد صرفاً پرداخت مستمری به خانواده‌ها نیست بلکه طرح خودکفایی در کمیته امداد از طرح‌های بسیار خوب است که خانواده‌ها بعد از مدتی خودکفا می‌شوند و روی پای خودشان می‌ایستند؛ این باید با اهتمام ویژه دنبال شود. اینکه خانواده‌های تحت‌پوشش استقلال مالی پیدا کنند و درآمد پایدار داشته باشند، ارزشمند است و ما خدمات کمیته و این رویکرد مؤثر را ارج می‌نهیم.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به نقش وزارت راه و شهرسازی و همکاری دیگر بخش‌های دولت و همچنین بانک‌ها برای تأمین مسکن در کشور، تصریح کرد: مسأله مسکن از مسائل بسیار ضروری است و خانواده‌هایی که فاقد مسکن هستند، از نداشتن آن رنج می‌برند. بخش قابل توجهی از هزینه زندگی برای همه خانواده‌ها مربوط به مسکن است و از این منظر، داشتن مسکن برای خانواده‌ها بسیار آرامش‌بخش است.

وی اظهار کرد: اینکه مکرر گفته‌ام باید یک میلیون مسکن ساخته شود، یک نگاه شخصی و فردی نیست و امروز کسی که از وضع کشور و نیاز کشور آگاه باشد می‌داند که ما باید سالانه یک میلیون مسکن در سنوات گذشته می‌ساختیم، اما در دهه‌های گذشته این کار انجام نشد و در این زمینه عقب‌ماندگی داریم که اکنون تبعات خود را نشان می‌دهد. ساخت مسکن به میزان نیاز در شهر‌ها و روستا‌ها و نیاز کشور، تکلیف قانونی است که در قانون جهش تولید مسکن بر آن تأکید شده و قابل تحقق است.

در این مراسم «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی، «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، «سید پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، «محمد زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی و «اکبر نیکزاد» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
شما نهار خوردین؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
رئیس جان با وام ۲۳ درصد ربا، کی می تونه خونه بخره یا بسازه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
چرا معاون اول رئیسی به وعده دولت زیر قولش زد ؟
و گفت ما مسکن نمیسازیم!!! یعنی دولت مسکن نمیسازه!!!
پس چرا وعده میدین؟
نسازید ولی قیمت ها چرا بالا داره هر روز میره؟؟
واقعا چه برنامه ای برای مردم دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
عباسی
۲۲:۰۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
در این یکسال و نیم حتی یک واحد خانه در این دولت ساخته نشده و این واحدهای تحویلی جدید تماما" باقیمانده مسکن مهر است که بعداز 10سال تکمیل شده و ایشان بنام خود و مشارکت کمیته امداد این واحدها را افتتاح کردن .
کمیته امداد یکسری مسکن مهر که متقاضی نداشت را در شهرهای مختلف خریداری کرد و بنام سیدمحرومان تحویل مردم داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
پرداخت تسهیلات با این سود بانکی و اقساط فقط برای خودتان خوب است کارمندی که با چند نفر بچه وبا حقوق زیر خط فقر اصلا قادر به پس انداز و تامین هزینه خوراک تا پایان ماه است که امیدوار خانه دارشدن باشد . روش خانه دار کردنتان برای خودتان خوب است‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
بله جناب حجت الاسلام

عادلانه کردن حقوق و مزایا و حذف حقوق های نجومی و همسان سازی حقوق نیز تکلیف قانونی است ،پس چرا اجرایی نمی کنید ؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
دوستان به یک نکته جالبی رسیدم که گفتم با شما هم در میان بگذارم :
۱- هر متر مربع ساختمان برای سازه ، قاب پنجره ، چهارچوب‌ها ، اجرای نرده ها ،دست اندازها ، آسانسور و ..... چیزی مجموعا در حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم آهن نیاز دارد .
۲- اگر الگوی ساخت هر واحد آقایان ۸۰ متر مربع باشد ، با احتساب فضاهای مشاعی می شود چیزی در حدود ۱۰۰ متر مربع.
۳- برای ساخت هر واحد با فرض مصرف متوسط ۱۳۵ کیلوگرم ، ۱۳.۵ تن آهن نیاز است .
۴- برای یک میلیون واحد ، این مقدار می شود ۱۳.۵ میلیون تن .
۵- کل تولید فولاد ایران ۲۸ میلیون تن است .
یعنی به فرض همخوانی نوع محصولات واحد‌های تولیدی با مصارف ساختمانی ، ۵۰ درصد کل فولاد تولیدی کشور باید فقط به ساخت و ساز مسکونی دولتی اختصاص پیدا کند که امری محال است.
همین را تعمیم بدهید به دیگر مصالح و نیروی انسانی مورد نیاز تا معلوم شود چقدر حرف غیر کارشناسی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
تکلیف شرعی نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
hoo
۲۱:۲۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
آقای ریسی نیاز نیست مسکن بسازید شما لطفا زمین خالی به مردم بدیدمردم یه کانکس میگیرن میرن توش برای زندگی می‌کنند درضمن ازنظر زلزله هم مشکلی پیش نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
آقای رییسی عزیز ریاست جمهور محترم سید بزرگوار ای کاش فقط یک کلمه برای مردم بیچاره که به هزاران امید به شما اعتماد کرده و رأی داده می‌گفتید که چه فکری کردید که آن وعده‌های شیرین را به مردم بیچاره دادید که حالا افسوس دولت روحانی را به دل دارند چه حساب وکتابی برای این مردم کردید که همین اول راه مردم را پشیمان از اعتماد خود کردید وای به حال ما مردم بیچاره که هنوز اول راه اینچنین گرفتار شده وای به حال مردم تا پایان دوره شما واقعاً این معادله را در هیچ دولتی مردم ندیده بودند که از سال اول کار فشار اقتصادی مردم را به قهقرا بکشاند دست مریزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
استعفای شما تکلیف قانونی تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
انشاءالله واقعا خونه داشتن تو این وضعیت برای خیلی هامون شده آرزو. آخه زمین باید دست دلال بیافته؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
تا پارسال با ۴میلیون پول پیش خانه اجاره کرده بودم بعد از پنج سال پارسال چیه گند تر از قبلی و کوچکتر گرفتم ۷۰میلیون پول پیش با یک میلیون و پانصد هزار تومان به بدبختی جور کردم پولشو حالا سال جدید با ۲۰۰میلیون پول پیش و همین کرایه چطور خانه اجاره کنم درآمدها نداریم یه خانواده پنج نفره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
ما که دیگه بریدیم لعنت بر بعث و بانیش امیدوارم سر خودشون در بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
این چون می‌دونه رییس جمهور تک دوره ای هست هر شعار و هر وعده ای میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
یک درصد امید نداریم به زندگی!!! اخه با این هزینه های اجاره چیکار کنیم؟قیمت مسکن هم همینطور داره بالا میره!!! چطور بدونیم آبنده روشن هست جناب رئیسی؟
مسکن، درمان بهداشت و کالای اساسی و شغل 4 تا هر کمبودی باشه
کل جامعه تحت تاثیر میذاره
ضمن اینکه رو هر 4 تاش در حالت وضعیت بحرانی هستیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
دلار مبادله ای هم رو به بالا شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
دلار اسکناس دلار حواله ای دلار نیما دلار آزاد دلار فردایی دلار مبادله ای دلار صرافی و.. این قدر دلار اسم دارد خود آمریکا ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
حالا که قیمت مصالح ساختمان را به فلک رسانده اند و زیر بار ساخت مسکن و وعداشان نمیتوانند بروند همش میگویند با کمک خود مردم ساخته میشه و وظیفه و قانون و...هست مردم با پول و آورده خودشان برایشان خانه (ویلا ) می‌سازیم خواهشاً باشگاه خبرنگاران به خون شهد ای اسلام و انقلاب آن مسعولینی که پشت میز نشسته اند بگوید حالا که بازار را به امان خدا ول کرده‌اند(قیمت مصالح ) مستاجر و مردم با کدام پول . پول دست دلال هست نه مستاجر تا خر خره تو قرض و نداری فرو رفته . آره برا دلال اگر بسازند . شهدای ما جانشان را دادند این مسعولان چرا نباید جواب بدهند . باشگاه خبرنگاران بخدا نمیدانم به چه زبانی درخواستم را برسانم خواهشاً پخش و پیگیر باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
فکر کنم حرف نزنه سنگین تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
بنده ۴ سال کمیته امداد همدان مشغول کار بودم ؛ اکثر مدیران در بالای شهر زندگی می کردند و بهترین زندگی رو داشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
عجب ؛ بدبخت شدیم رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
وظیفه ،تکلیف ،باید بشه ،انجام میدیم قانون، فقط شعار آخه با کدام پشتوانه پولی شاید پول خود مردم به خدا به پیامبر خسته شدیم یه ذره شما هم مردم رو درک کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
خونه خالی تو کشور کم نیست، باید مالیات از خونه های بدون سکنه زیاد بشه یا اینکه کسی سکونت پیدا کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
جناب رئیس جمهور عزیز..شما حتی توان دادن زمین رایگان ک ب گفته وزیرتان،شهرهای تا25 هزار نفر ب صورت ویلایی ک قول آن را داده بودید رو ندارید،حالا دم از ساخت خانه میزنید؟؟؟آهن میدونید طی این دو ماه قیمت اون چقد افزایش یافته؟؟؟!!!!شعار دادن رو خوب بلدید ولی توان عمل ب شعارها نیس یا انگیزه ای جهت عمل ب شعارها نیست.
Iran (Islamic Republic of)
نامربوطیان
۱۷:۳۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
عجب فرمایشی واقعا،چشم بسته غیب میگه؟!!!اصلا نمیدانستیم، پس بعد از این دیگه مشکل مسکن نخواهیم داشت. ماشالله به این مدیران لایق کشور. ماشالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
با ساخت مسکن اتفاقی دررارزانی به ان صورت نخواهد افتاد به سایر بخشهای سازندگی وابادانی کشور هم توجه کن جاده ریل نوسازی زیرساختها وصنایع نفت و شرکت های تابعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
افزایش حقوق کارمندان هم متناسب با افزایش تورم یک تکلیف قانونی هست آیا اجرا میشود؟میزان دریافتی ما کارمندان آموزش فنی وحرفه ای در استانها زیر خط فقر هست.زیر خط فقر. من خودم با مدرک کارشناسی از بدو استخدام با 26سال سابقه کار وبا 3فرزند4/5میلیون تومان دریافتیم هست.یعنی متوسط برای هرنفر از خانواده برای غذا،پوشاک،خرج تحصیل ،دارو ودرمان و... کلا 900هزارتومان . میفهمی یعنی چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
قیمت مصالح رو خواهشاً برگردانید به قبل این بازار اصلا نظارت ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
کجا نظارت دارد اگر راست میگویید از نظارت کمک بخواهید تا با گرانفروشان برخورد کند
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۶:۵۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
مردم هنوز از دولت های قبل بابت مسکن مهر بلاتکلیف هستند. به جای رفع مشکل مردم خودتان نیز با طرح ملی مسکن بیشتر به مشکلاتشان نیفزایید.
اینگونه طرح ها جهت کاهش نرخ مسکن و اجاره بها در شهرها کاملا بی فایده ست. شما ابتدا باید خانه ها را درخور شأن ملت ایران بسازید بعد قیمت تمام شده را از طریق اقساط با نرخ سود کم به مردم واگذار کنید. نه اینکه هنوز موقعیت زمین مشخص نشده خانه ها را پیش فروش میکنید. به خدا قسم از مملکت داری هیچ چیزی یاد ندارید فقط حرف میزنید و ادعا دارید. خداوند به راه راست هدایت تان کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
آقای شعار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
و باز هم شعار اون هم از نوع دستوری .....
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۶:۳۸ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
حفظ ارزش پول ملی وظیفه شرعی و قانونی است تا زحمت یکسال مردم در آخر سال نابود نشود. فقط طی چهار ماه اخیر ،ارزش پول ملی یک سوم شده!!! یعنی الان نسبت به شهریور ماه ،هفتاد درصد زحمت و کار یکسال کسی که یکسال صبح تا شب زحمت کشیده با سیاست‌های اشتباه و دلال بازی‌هایی که راه افتاد،از بین رفت و نابود شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
سلام.شما تا میتونید مسکن بسازید وقتی که گرونه و پولی برای خرید نیست چه فایده!!
Iran (Islamic Republic of)
کردار
۱۶:۰۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
دوصدگفته راچونیم کردارنیست.!ازعمل کاربرایدبه سخنرانی ودستورنیست!مردم امیدی به قولهای شماندارند.بنده جانبازوبازنشسته ازابتدای طرح مسکن ملی ثبت نام کردم درپایش اطلاعات هم واجدشرایط شدم یعنی فرم سبزتاکنون ازهیچ ارگان وسازمان دولتی وخصوصی وبانک مسکن وبنیادشهیدوامورایثارگران نه زمین نه وام مسکن گرفتم وفاقدمسکن هستم ولی تاکنون ازطرف مسکن ملی اقدامی نشده فقط پایش اطلاعات کردن وواجوشرایط شناخته شدم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
قیمت آهن رو دریابید که در این سه ماه، دو برابر شده است. این که دیگه تحریم نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
خواهشاً دولت و مجلس به بحث گرانی مصالح ساختمانی وارد شود. چرا آهن در این دو ماه دو برابر شده، سیمان رو چرا گران کردند.
خواهشاً از ذوب آهن تحقیق بشه
مصالح ارزان شود همه می سازند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
نظری ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
چرا حرفتان با عملتان یکی نیست شما چرا قیمت اهن و اقلام ساختمانی را کنترل نمی کنید چرا انشعابات به بیشترین قیمت ۱۲ملیون به بالا می فروشید خواهشن حرف بی عمل تحویل جامعه ندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
چرا حرفتان با عملتان یکی نیست شما چرا قیمت اهن و اقلام ساختمانی را کنترل نمی کنید چرا انشعابات به بیشترین قیمت ۱۲ملیون به بالا می فروشید خواهشن حرف بی عمل تحویل جامعه ندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
فقط شعار اما دریغ از یک ذره عمل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
مشکل مسکن با ساختن مسکن حل نمی شود
مشکل در قدرت خرید مردم است که توانایی خرید ندارند حالا شما به جای 4 میلیون 40میلیون مسکن بساز
نمونه این روش غلط چین هستش که مسکن بیش از نیاز دارد اما کسی در آن ها ساکن نیست
Iran (Islamic Republic of)
hoo
۲۱:۲۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
آدرس بده بیام اون نفساتو ببوسم من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
شماها به کدوم قانون عمل کردید اینو بگید
جز تاکید بر حل مشکلات و شعار و امید الکی به مردم دادن و گسترش گرانی و کوچک شدن سفره مردم تو بیش از یکسال دولت چیکار کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
اقا من بیسوادم شما حساب کنین
سال قبل این موقع دلار۲۵ تومن بود الان شده ۶۰ تومن یعنی تورم صدو خورده ای
باحقوق شش میلیون که ۳ تومن واسه اجاره میره دوتا وام ۴ تومن خریداقلام مصرفی ۲تومن
چطور میشه خونه خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
والا مسکن د شهرهای کوچک حتی روستا از دسترس خارج شده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۷ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
»» امیدوارم این پیام به دست آقای محمدرضا فرزین(رئیس بانک مرکزی) و آقای ابراهیم رئیسی برسد.

بعد گذشت ۲۰سال و گره زدن اقتصاد کشور به برجام نافرجام  که نتیجه‌ای جز تحریم‌های اقتصادی بیشتر و فشار بیشتر  نداشت و فضای اقتصادی کشور را ملتهب کرد، لطفاً برای یکبار و برای همیشه فضای اقتصادی کشور را به برجام گره نزنید.

اقتصاد کشور ما متأسفانه یک اقتصاد مصرف محور و رانت محور بوده که این باعث فساد و آینده‌خواری در کشور می‌شود.
ما برای کنترل تورم، ثبات و رشد اقتصادی و پیشرفت راهی جز این نداریم، که به سمت یک اقتصاد تولید محور برویم.
#برای همین من چند توصیه برای شما دارم، امید است توجه کنید :
۱- دولت باید هزینه‌هایش را کاهش دهد و درآمدش را افزایش دهد تا کسری بودجه ایجاد نکند.(کاهش هزینه‌های بیهوده و افزایش درآمد اَزطریق مالیات‌ بیشتر اَز ثروتمندان و افزایش  صادرات ‌و ...)
۲- بانک مرکزی باید مستقل باشد و دولت و... در کارِ بانک‌ مرکزی دخالت نکند.
۳- دولت و بانک مرکزی، سعی در کنترل قیمت‌ها نداشته باشد و به‌جای کنترل موقت و کوتاه‌مدتِ قیمت‌ِ کالاها، افزایش تولید، کمک به تولید کننده و افزایش عرضه را مدنظر قراردهد.
۴- یکبار برای همیشه به سمت ارز تک نرخی بروید؛ ارز چند نرخی، آفت اقتصاد است و باعث ایجاد رانت و فساد می‌شود و باعث می‌شود عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب، ارز نیما،سنا یا نظایر آن را ارزان دریافت کنند و به‌شیوه‌های خاصی آن را در بازار، به نرخ آزاد بفروشند که یکی اَز دلایل اصلی التهابات ارزی اخیر در کشور هم همین افراد سودجو هستند که می‌خواهند هرچه می‌توانند قیمت دلار را در بازار آزاد گران‌تر کنند تا گران‌تر بفروشند.
۵- یارانه‌های پنهان را حذف کنید، کلاً یارانه یک چیز منسوخ شده است،  زیرا آنقدر تورم بالاست که هرچه‌قدر هم شما یارانه‌ها را افزایش دهید بازهم این ریال است که بی‌ارزش و بی اثر می‌شود.
۶- سیستم بانکداری ما متأسفانه فاسد و خراب است و باعث خلق بی‌پشتوانه پول و تورم بیشتر در کشور می‌شود و باید این سیستم اصلاح شود و بانک مرکزی باید قوانینی سخت و یکدست برای بانک‌های متخلف و ناشفاف لحاظ کند.
۷- بنزین را گران کنید( پله‌ای، نه‌ یک‌دفعه، که به مردم شوک و فشار بیاید؛ نه مثل آبان۹۸)؛ چرا قیمت آب معدنی ۵۰۰میلی‌لیتری باید اَز ۱لیتر بنزین گران‌تر باشد؟ درست است که ما تولید کننده بنزین هستیم ولی به دلیل یارانه ‌پنهان بنزین و ارزان بودن بنزین، باعث ایجاد اسراف و مصرف بیشتر و آلودگی بیشتر هوا در کلان شهرها و قاچاق بنزین شده‌ایم، که می‌توانستیم مازاد آن را به کشورهای دیگر صادر کنیم و درآمد دولت را افزایش دهیم، تا فشار تورمی کمتری به دولت و به کشور بیاید و مردم بجای خرید خودروی بیشتر و ایجاد ترافیک و آلودگی هوا،  روی به سمت وسایل نقلیه عمومی ارزان بیاورند.
-و درآخر اینکه:
برای نجات کشور اَز این وضعیت مداوم اقتصادی  و خدمت به آیندگان این مرز و بوم، امید است شما رویه‌های غلط گذشته و کنونی را تغییر داده و به سمت راه‌های جدید و درست پیش بروید؛ برای نمونه می‌توانید اَز تجربه‌های سیاست بانک مرکزی روسیه در تصحیح سیستم بانکداری و پولی ایران استفاده کنید.
بسیار ممنونم که توصیه‌‌های بنده‌ را خواندید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
آخه ارزی که دولتی هست باهاش کالا وارد میکنند و به قیمت ارز آزاد به مردم می فروشند کالا را چه فایده برای ملت داره چرا ارزی که به آنها میدهید برای کالا چرا از انها نمیخواهید با همان قیمت ارز دولتی بفروشند همه دست به دست دادید ملت و بمانید و روز به روز فقیر تر کنید و خانه و ثروتمند تر از همیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
شد 2 سال مسکنی هم نساختی
Iran (Islamic Republic of)
خانه به دوش
۲۳:۲۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
در دوسال صفر خانه نتیجه میگیریم 4سال صفر خانه بعد دوره بعد وعده خانه 6میلیون شایدم بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
بله قابل تحقق است، و سالی یک میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
سلام ،

نخندی ها ،
در خیال من جزء اختیارات قوه قضائیه بود ،


پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
هاهاهاها هاهاهاها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
بس کن چقدر وعده سر خرمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
باشه بابا تو خوب و تو خدای دغدغه و نگرانی و سید محرومانی خوب شد ؟ ولمون کن دیگه
آخرین اخبار