افتتاح بزرگترین مجموعه گوسفند داری شمالغرب کشور

با حضور معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی مجموعه گوسفند داری شرکت دامپروری آذربایجان خاوری با ظرفیت ۳۲ هزار و ۴۰۰ راس به بهره برداری رسید.

این مجموعه در مساحت مسقف ۸۸ هزار و ۹۳۸ متر مربع به بهره برداری رسیده و موجبات اشتغال ۶۸ نفر را فراهم کرده است.

حسین دماوندی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی  با اشاره به افتتاح این مجموعه بزرگ گوسفند داری گفت:اینجا یکی از مراکزی خواهد بود که در آینده نقش بسزایی در امنیت غذایی و بخصوص در تولید گوشت قرمز بر پایه دام سبک خواهد داشت.

او  اظهار کرد:این مرکز یکی از مراکزی خواهد بود که به عنوان شاخص عملکردی برای ما عمل خواهد کرد که ما بتوانیم در مدل‌ها و برنامه ریزی‌هایی که در وزارت جهاد کشاورزی تبیین می‌کنیم از این نقطه برای کشور برنامه ریزی جمعی را تعریف کنیم.

او  افزود:ایران به عنوان یکی از کشور‌هایی است که در تولید گوشت و شیر رتبه دار است، اما از آنجایی که عمده جمعیت دام ما، دام سبک است و دام سبک نیز زایمان و پرورشش مبتنی بر فصل است در ماه‌های آخر سال یک مقدار درگیر مشکلات می‌شویم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد:برای عبور از این مقطع وزارت جهاد کشاورزی اقداماتی را در دستور کار دارد و برنامه ریزی‌های جامعی در ارتباط با دام سنگین و پرورش گوساله دارد و با روانه کردن حجم بیشتری از این دام به بازار در این مقطع تعادل در بازار فراهم می‌شود.

دماوندی نژاد خاطرنشان کرد:با اتحادیه سراسری دامداران و انجمن صنفی دامداران قرارداد‌هایی منعقده کرده و روزانه تعداد قابل توجهی گوساله در حال کشتار است و این برنامه پیگیری می‌شود.

جعفر راستی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار صداوسیما در شهرستان شبستر گفت:امروز خوشحالیم که در شهرستان شبستر مجموعه‌ای بزرگ پرورش گوسفند به بهره برداری می‌رسد.

او افزود:این افتتاح‌ها سرجمع باعث می‌شود از سنگر اقتصاد هم عبور کنیم و آن وقت در سطح دنیا حرفی برای گفتن داریم.

او  عنوان کرد:این مجموعه می‌تواند برای آذربایجان و کل کشور منشا خیر باشد و امیدواریم در چندسال آینده بتواند به ظرفیت نهایی خودش برسد و این مجموعه بتواند به عنوان پایلوت برای استان‌های دیگر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.