معاون اقتصادی ریاست الوزرا در کارزار نهال‌شانی گفت استعمال بمب‌های خطرناک و مواد شیمیایی از سوی اشغالگران در چند دهه تأثیرات منفی بر محیط زیست گذاشته است.

معاون اقتصادی ریاست الوزرا در مراسمی به مناسبت آغاز کارزار ملی نهال‌شانی گفت: استعمال بمب‌های خطرناک و سلاح‌های شیمیایی در چند دهه‌ گذشته، بالای محیط زیست اثرات منفی گذاشته است.

معاونین ریاست الوزرا در مراسم ملی نهال‌شانی که با حضور مقام‌های ارشد طالبان در بادام‌ باغ‌ کابل برگزار شد، گفته‌اند که محیط زیست کشور در پی استفاده از سلاح‌های گوناگون متأثرشده و نیاز است که هر فرد افغانستانی برای این‌که کشور به حالت طبیعی‌اش برگردد، نهال غرس کنند.

معاونین ریاست الوزرا می‌گویند که پس از این در کشور سلاح‌ها و راکت‌های خطرناک استفاده نخواهد شد که محیط زیست را آلوده کند.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرا، در این کمپین نهال‌شانی گفت: «هوای افغانستان را از یک طرف استفاده مواد سوختی به‌دلیل عدم انرژی «پاک» آلوده کرده است و از طرف دیگر استعمال بمب‌های خطرناک و مواد شیمیایی از سوی اشغالگران بر آن تأثیرات عمیق گذاشته است.»

از سویی هم، معاون اداری رئیس الوزرا نیز می‌گوید که در طول سال‌های گذشته به‌دلیل استفاده‌ شدن سلاح‌های گوناگون، محیط زیست کشور متأثر شده است.

به گفته او، نه تنها زراعت در کشور آسیب‌دیده بلکه کودکانی که تولد می‌شوند نیز عوارض جانبی دارند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار