معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دیدار با معاون اقتصادی رئیس الوزرا طالبان از همکاری ایران در تحصیل دانشجویان افغانستانی در زمینه تکنولوژی و تکنیکی خبر داد.

ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی رئیس الوزرا در ادامه سفر رسمی خود به جمهوری اسلامی ایران از نمایشگاه تکنولوژی و تکنیکی این کشور در تهران بازدید کرد.

در این نمایشگاه علاوه بر معاون اقتصادی رئیس الوزرا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و تعدادی دیگر از مقامات دو طرف نیز حضور داشتند.

به گزارش دفتر معاونت اقتصادی رئیس الوزرا، ملا برادر در بازدید از این نمایشگاه گفت که ایران همسایه خوب افغانستان باقی مانده و در طول تاریخ در زمینه های مختلف با مردم ما همکاری داشته است.

به گفته وی، ایران در شرایط سخت در عرصه تکنولوژی پیشرفت های زیادی داشته و ما از جمهوری اسلامی ایران می خواهیم که زمینه تحصیل را برای دانشجویان افغانستانی در زمینه تکنولوژی و تکنیکی فراهم کند تا مشکلات کشور حل شود.

به گفته معاون اقتصادی رییس الوزرا، افغانستان ظرفیت و امکانات خوبی برای آموزش تکنیکی در داخل کشور را دارد، اما جنگ ۴۰ ساله علاوه بر عرصه های دیگر، این فرصت را نیز از مردم گرفت.

روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایران نیز در بازدید از این نمایشگاه به همراه هیأت افغانستان، به ملا عبدالغنی برادر اطمینان داد که جمهوری اسلامی ایران در زمینه تکنولوژی و تکنیکی با افغانستان همکاری کند.

این در حالی است که سفر ملا برادر و هیأت همراه وی به تهران که از روز شنبه، ۱۳ عقرب آغاز شد، هنوز هم ادامه دارد و وی با معاونین رئیس جمهور ایران و چندین وزیر و مقام ارشد دیگر دیدار و گفتگو داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.