وزیر راه مطرح کرد؛

ضرورت واگذاری هرچه سریع تر تمام‌امور به بخش خصوصی

بذرپاش گفت: از شرکت راه‌آهن می‌خواهیم امور منطقه را هرچه بیشتر به بخش خصوصی واگذار کند.

آقای مهرداد بذرپاش در مراسم بهره‌برداری از بندر خشک ریلی تهران گفت:  با استقلال گمرک می توانیم به صادرات و واردات از این بندر خشک سرعت دهیم.

به گفته وزير راه وشهرسازی، بخش خصوصی برای ساخت بندر خشک ریلی ورود کرده است و هرچه واگذاری امور به مردم بیشتر باشد، کار ها سرعت می یابد.

او ادامه داد: از شرکت راه‌آهن تقاضا داریم که امور منطقه را هرچه بیشتر به بخش خصوصی واگذار کند، دولت بضاعت زیادی برای ساخت پروژه ها ندارد.

وزیر راه و شهرسازی درباره توسعه بنادر خشک گفت:  در کنار توسعه بنادر دریایی مانند افتتاح بندر نگین بندر گناوه و سایر بنادر کشور و به دنبال توسعه بنادر خشک هستیم که هم مصرف سوخت کمتر می شود و هم محاسن دیگری دارد که مهمترین آن تحویل کالا در نزدیکی پایتخت است. ضمن اینکه قوانین دست و پاگیر کمتری برای تجار دارد.

او  با اشاره به نزدیک بودن بندر خشک به مراکز تولیدی استان تهران گفت:  توسعه کریدورهای شمال به جنوب ما که از رشت آغاز می‌شود امیدواریم راه آهن رشت_  آستارا هم تکمیل شده و سپس با عبور از تهران به بندرعباس می رسد در دستور کار قرار دارد.

بذرپاش گفت:کریدور شرق به غرب از مرزهای خراسان رضوی به بنادر جنوب غربی کشور نیز از بندر خشک ریلی تهران عبور می کند.

به گفته وزیر راه وشهرسازی، ترانزیت می تواند درآمدهای بیشتری نسبت به فروش نفت برای کشور در پی داشته باشد و افتتاح این بندر خشک مزایای بیشماری برای سرمایه گذاران در پی خواهد داشت.

برچسب ها: حمل ونقل ، قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار