مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: طرح کتابخانه‌گردی امسال در کتابخانه‌های عمومی استان در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفند در حال برگزاری است.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ۱۷ اسفند ماه، از برگزاری گفت: طرح کتابخانه‌گردی امسال در کتابخانه‌های عمومی استان طی دو روز ۱۵ و ۱۶ اسفند در حال برگزاری است.

وی افزود: امسال در این طرح ۱۱ باب کتابخانه در استان قزوین میزبان مسئولان استان از جمله فرمانداران، شهرداران، بخشداران، دهیاران، اعضای شورای شهر و روستا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و جماعت، اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان‌ها و گروه‌های مرجع و نخبگان هستند.

محمدبیگی با اشاره به کتابخانه‌های مشارکت کننده در طرح کتابخانه گردی خاطرنشان کرد: کتابخانه های؛ امام خمینی (ره) شهر قزوین، حسن صباح شهر رازمیان از توابع الموت غربی، یادگارامام شهر محمدیه، شهدای کمال آباد شهرستان البرز، شهید بهشتی شهر تاکستان، شهدای فارسجین شهرستان تاکستان، آیت الله مدنی شهر دانسفهان شهرستان بوئین زهرا، باقرالعلوم (ع) شهر عصمت آباد شهرستان بوئین زهرا، امام محمدباقر (ع) شهر آبیک، امام علی (ع) شهر خاکعلی شهرستان آبیک و استاد شهریار روستای اردلان شهرستان آوج، طی این دو روز میزبان علاقه‌مندان هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین یادآور شد: طرح کتابخانه گردی یکی از طرح‌های ترویجی کتابخوانی نهاد کتابخانه‌ها است که با توجه به نقش پررنگ کتابخانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه، طی سال‌های اخیر با جدیت بیشتری برگزار شده است.

محمدبیگی با اشاره به تجربه خوب سال‌های گذشته طرح کتابخانه گردی که موجب افزایش مخاطبان کتابخانه‌ها شده است، گفت: در گذشته عمده خدماتی که کتابخانه‌ها به مردم ارائه می‌کردند، محدود به امانت کتاب بود، اما در چند سال گذشته برگزاری برنامه‌هایی همچون نشست‌های نقد و بررسی کتاب، رونمایی، نشست‌های جمع خوانی و معرفی کتاب در کتابخانه‌های استان موضوعیت پیدا کرده و با توجه به حضور نویسندگان برجسته و منتقدین و مسئولان در کتابخانه‌ها باعث شده توجه قشر بیشتری از مردم به کتابخانه‌ها جلب شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: با توجه به اینکه قزوین پایتخت خوشنویسی کشور به شمار می‌رود، ویژه برنامه‌ای در این مراسم کتابخانه گردی اجرا شد که طی آن، همکار خوشنویس و مدرس خط استان؛ محمد حسن زاده که مسئول کتابخانه عمومی سالک قزوینی استان نیز است، اشعاری زیبا در رابطه با کتاب را خوشنویسی کرده و به میهمانان اهدا کرد.

وی افزود: برگزاری نمایشگاهی زیبا از توانمندی‌های بانوان استان که طی آن آثاری ارزشمند از صنایع دستی بانوان به نمایش درآمد و برای فروش عرضه شده بود، از دیگر اتفاقات خوب این مراسم بود که با استقبال مخاطبان رو به رو شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: برگزاری ویژه برنامه‌هایی برای کودکان و میز اهدای کتاب با هدف جمع آوری کتاب‌های اهدایی مردم و مسئولان و کاشت نهال در حیاط کتابخانه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.