مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: حفظ حقوق روستائیان از اولویت‌هاست و اجرای درست طرح حدنگار به مالکیت روستائیان آسیب نمی‌زند.

لیلا غریب مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری قزوین در جلسه آموزش طرح حدنگار برای دهیاران و اعضای شوراهای روستایی استان گفت:اعضای شوراهای اسلامی روستا منتخب و مورد اعتماد مردم هستند و از اهمیت ویژه ای برخوردارند و دولت با هماهنگی و کمک آنان می تواند به روستاها خدمات بیشتری ارائه دهد.

غریب با بیان اینکه امروز یکی از خدمات مهم به مردم روستا مساله حدنگاری است و باید آموزش های لازم در این خصوص به مردم داده شود، افزود: بخش اعظمی از اراضی کشاورزی در روستاها واقع شده و در بسیاری از پلاک ها کشاورزان در حد و مرز زمین خود با یکدیگر و گاهی اوقات با دولت دچار اختلاف هستند که با اجرای قانون رفع تداخلات امور اراضی و قانون حدنگار که منجر به صدور سند تک برگ خواهد شد، بخش اعظمی از مشکلات روستاهای استان در زمینه ملکی مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه به نقش موثر دهیاران و شوراهای اسلامی روستا در تحقق قانون حدنگار اشاره کرد و گفت: دهیاران و شوراها ظرفیت خوبی برای جلب مشارکت مردم و تشریح و تبیین تبعات اجرای این طرح در روستاها هستند چرا که یک طرف قضیه در اجرای این قانون مردم می باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
فقط سند تک برگ (مفروز ) حدنگار باعث رفع اختلافات ملکی و مشخص شدن دقیق مرزهای اراضی و هویت دارشدن زمین های کشاورزی می‌شود