مهران فاطمی استاندار یزد در نشست ستاد تسهیلات نوروز ۱۴۰۲ شهرداری یزد، با بیان اینکه شهرداریها در خط مقدم خدمت رسانی به مردم قرار دارند، گفت: ارتباط بسیاری از امور شهروندان با شهرداریها مؤید حجم و گستردگی وظایف و ماموریتهای این مجموعه و سنگینی بار روی دوش آن ها است.
او حجم اقدامات و فعالیتهای برخی شهرداریها را معادل چندین اداره کل دانست و اظهارداشت: پیشبرد امور براساس اصول و ضوابط قانونی؛ در عینِ تلاش برای جلب رضایت مراجعین، باید به طور ویژه مد نظر کارکنان این مجموعهها قرار گیرد.
فاطمی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای مهم مورد توجه شهرداریها در سال ۱۴۰۲ باید خوشرویی و خوش برخوردی در مواجهه با ارباب رجوعان باشد.
او با بیان اینکه امکان حل همه مسائل و مشکلات مراجعین به شهرداریها وجود ندارد، تصریح کرد: در برخی مواقع نظیر انجام تخلفات ساختمانی و درخواستهای خارج از چارچوب ضوابط، منفعت شهر در «نه گفتن» است و باید طبق قانون عمل کرد.
استاندار یزد ادامه داد: بررسی و رسیدگی مسائل و مطالبات مردم؛ با گشاده رویی، اخلاقمداری و تکریم آنها سبب افزایش سطح رضایتمندی شهروندان خواهد شد.
او در بخش دیگری از سخنانش از اقدامات و فعالیتهای شهرداری یزد در نوروز ۱۴۰۱ قدردانی و خاطرنشان کرد: امید است در نوروز پیش رو نیز اقدامات ویژه و خاصی، برنامه ریزی و امور با توان و کیفیت بیشتری پیش رود.
فاطمی در پایان شهردار یزد را فردی پیگیر، دلسوز، مومن و متدین دانست و گفت: در طول یک سال گذشته اقدامات ارزندهای در شهر یزد انجام شده که ضروری است در زمینه اطلاع رسانی گسترده آنها اقدامات لازم صورت گیرد.