حدود ۹۰ نفر از بازرگانان افغانستانی مقیم استان خراسان رضوی از تسهیلات ویژه اقامتی و خدماتی سه، پنج، هفت و ده ساله برخوردار شدند.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: تسهیلات ویژه بر اساس قانون و مطابق تصمیم کمیته ویژه اقامت، براساس میزان سرمایه گذاری اتباع خارجی به این افراد اعطا شده است.

سید علی قاسمی افزود: حدود ۹۰ نفر از بازرگانان افغان مقیم استان از تسهیلات ویژه اقامتی و خدماتی سه، پنج، هفت و ده ساله برخوردار شدند.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون بازرگانان افغانستانی از حداقل مبلغ ۲۵ هزار دلار تا ۲۰ میلیون دلار در خراسان رضوی سرمایه گذاری و فعالیت تجاری کرده اند که متناسب با میزان سرمایه گذاری با صدور دفترچه، اقامت تا ۱۰ سال به آنان اعطا شده است.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: اقامت، فقط یک بخش از این تسهیلات است و خدمات بانکی، امور راهنمایی و رانندگی، مباحث خروج و مراجعت و ثبت شرکت از دیگر خدمات ارائه شده است.

قاسمی افزود: بازرگانان مختلفی در خراسان رضوی از کشورهای عراق، امارات، پاکستان، کویت، بحرین و افغانستان از طریق دستگاه های مختلف از جمله ادارات کل کار، اتباع، امور اقتصادی و دارایی و دفتر جذب سرمایه گذاری فعالیت می کنند که بخش عمده این سرمایه گذاری ها مربوط به اتباع افغانستانی است.

مطابق اسناد قانونی بیش از هزار و ۶۰۰ شرکت افغانستانی در استان خراسان رضوی به فعالیت اقتصادی و بازرگانی مشغولند که برآورد می شود دارایی این اتباع در استان حدود یک میلیارد دلار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.