جلسات مربوط به ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر روز گذشته (چهارشنبه) بدون صدور قطعنامه علیه ایران پایان یافت.

در این دوره تلاش برخی طرف‌های غربی برای جنجال‌آفرینی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ناکام ماند. غرب با محوریت سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان امیدوار بود که با مانور درباره گزارش تحریک آمیز و ادعایی نشریه آمریکایی بلومبرگ مبنی بر کشف ذرات نزدیک به سطح مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی در ایران، قطعنامه جدیدی را در این نشست علیه تهران صادر کند. اما در آستانه برگزاری اجلاس، اختلافاتی در اردوگاه طرف‌های غربی گزارش و قرار شد که تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه پس از سفر مدیرکل آژانس به ایران صورت گیرد.

بیانیه مشترکی که در پی سفر دو روزه مدیرکل آژانس به تهران برای رفع‌ و رجوع مسائل پادمانی منتشر شد، محاسبات غرب را برای جوسازی علیه ایران برهم زد و در واقع صحنه نشست شورای حکام را برخلاف انتظار آن‌ها پیش‌برد.

رافائل گروسی در افتتاحیه نشست شورای حکام از توافقات به دست آمده با ایران ابراز خرسندی کرد و گفت که بی‌صبرانه منتظر برگزاری جلسات فنی برای حل‌وفصل مسائل پادمانی است.

او با اشاره به دیدار با مقامات ارشد ایران افزود: «در این نشست‌های سطح بالا، اهمیت برداشتن گام‌هایی برای تسهیل همکاری‌ها در راستای سرعت بخشیدن به حل مسائل پادمانی باقی‌مانده مورد بررسی قرار گرفت. هر دو طرف اذعان دارند که چنین تعاملات مثبتی می‌تواند راه را برای توافقات گسترده‌تر بین دولت‌های عضو هموار کند.»

مدیرکل آژانس با مروری بر توافقات به دست آمده گفت که ایران به‌ صورت داوطلبانه با اجازه دادن به آژانس برای ادامه اقدامات نظارتی و راستی آزمایی بیشتر که برای آژانس در انجام مأموریتش ضروری است، موافقت کرده است. او با اشاره به اهمیت این مساله و اینکه تیم فنی آژانس به زودی راهی تهران می‌شود بیان کرد: کار مهمی در پیش داریم.

آمادگی برای نقش آفرینی آژانس انرژی اتمی در زمینه ترسیم مبنای مورد نیاز برای از سرگیری اجرای برجام در سایه تذکر به جوسازی رسانه‌های غربی و تحرکات ضد ایرانی رژیم صهیونیستی از دیگر مسائلی است که گروسی در این دوره از نشست شورای حکام به آن اشاره کرد.

مدیرکل آژانس در نشستی که با خبرنگاران برگزار شد هم به رسانه‌ها تذکر داد که از گمانه‌زنی و فضا سازی درباره برنامه هسته‌ای ایران پرهیز کنند و از طرفی در یک جدال لفظی ناخواسته با نخست وزیر رژیم صهیونیستی مواضع ضد ایرانی تل‌آویو رو به چالش کشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
خدا کنه طالبان را محکوم کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
ما فریب نمیخوریم صادر کنی بیشتر مواطب خودمان هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
شورای حکام قطعنامه صادر نکرد چون به هدفش که نظارت بود رسید و در عین حال هنوز چماق را بالا نگه داشته است ، هرچند پایین آوردن چماق و قطعنامه به معنی تبر زدن بر شاخه ای است که خودش بر آن نشسته است، در عوض آمریکا 12 تحرم جدید اعمال کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
سهم ایران نظارت بیشتر ، سهم روباه صفتان قطعنامه صادر نکردن با هزار منت !
چه عدالتی ! چه اعتدالی ! چه مساواتی ! چه لطفی ! با با شما دیگه کی هستید ؟ اگر اجازه بدید فردا خود شیطان بیاید سر کلاس درس شما اساتید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
ای بر پدر شورای حکام لعنت که همیشه فقط ایران را در نطر دارد واین همه رزیم اسراییل بمب دارد کاری ندارد حالا فکر کرده اگر قعطنامه بر علیه ما صادر کند یا نکند چه علطی کرده اگر کند تاز مارا هوشیارتر میکند که فریب نخوریم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۲۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
۳ماه دیگه قطعنامه صادر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
حال باید دلمان را فقط به این خوش کنیم که قطعنامه جدید صادر نکرده اند ؟ !
غرب و گروسی قبلا گند کاری هایی کرده اند که باید فعلا گند زدایی کنند اما ان شجره خبیثه نه تنها گند زدایی کرده اند و نباید انتظار بهبود داشته باشیم بلکه باید خدا خدا کنیم که گند جدیدی برون ریز نکنند ! خداااااااااااااااااااااااااا چرا ؟ الهی چنان کن سر انجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۴۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
تازه قطعنامه میدادن ایران کار خودش رو بلده وتالان
هر غلطی کردن ایران مقتدر یک قدم از اهدافش عقب نرفته از این به بعد هم نمیره پس نگران نباشید
گروسی انقدر خوب این دفعه ظاهر شده وقطعنامه ندادن وبا ارامش هستن حتما از قبل نقشه ای ریختن موفق شدن همین سم ها رو از طریق گروسی ‌شورای حکام قاتل ودشمنان داخلی وخارجی وطن فروش دلاری وپولکی ما اوردن بخاطر همین ارومند چون دارن کارشون رو نرمک نرمک در مدارس انجاک میدن پس دولت مقتدر اطلاعات مقتدر سپاه مقتدر هواستون جمع باشه زیر کاسه ارامش این گروسی وشورای حکام واستکبار ومزدوران داخلی وخارجیشون یک نیم کاسه ای هیت خیلی دشمن جلاد وادمکش رو کوچیک واروم فرض نکنید خیلی خیلی از این ارامششون بترسید دشمن رو خدا در قران فرموده دست کم هیچوقت نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
خدا حسن روحانی رو لعنت کند که فقط خیانت به کشور کرد. دست و پای مملکت را بسته تکان بخوری میگن طبق فلان کنوانسیون نباید این کار بکنید. چرا به این توافق ان پی تی کشور را وارید کرد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
خدا آدم نادان را لعنت کند!....چرا حالا داوطلبانه اجازه دادند.... تو چه میدانی پشت پرده چه می گذرد.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
بابا به نظرم آژانس مهم نیست و کت خدا آمریکا است. چرا باید هی تحریم بکند و ما هم پایبند به توافق ها باشیم و بی خودی هزینه بدیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
سلام ،

گام بعدی بررسی امنیت نیروگاه های اوکراین است ،


پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
خودشون رو گشتند چقدر هم در اینترنت سروصدا راه انداختند شورای جنایت کاران عالم
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۰:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
ایرانی که پایبند به همه اصول و مقررات است کاری نکنند که ایران با خروجش از ان پی تی به همه شأن مشت محکم و گه بزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
بازرسان اژانس برای جاسوسی وضربه زدن به ایران راهی ایران میشوند این است کار مهم گروسی در اینده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
منم هم بنظر شما موافق هستم و فکر کنم مسؤلین هم این را می دانن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
اخرش جمله آخر نا خاسته به چالش کشید چی ه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
نا خواسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
عدم قطعنامه شورای حکام درد تورم وگرانی ومعیشت ومشکل اقتصادی مردم ایران را چاره نمی کند
United States of America
Bagheri
۰۸:۴۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
مدیرکل آژانس با مروری بر توافقات به دست آمده گفت که ایران به صورت داوطلبانه با اجازه دادن به آژانس برای ادامه اقدامات نظارتی و راستی آزمایی بیشتر که برای آژانس در انجام مأموریتش ضروری است، موافقت کرده است. این دردآور است که دوباره نصب دوربینها نظارت و غنی سازی کم درصد به ایران اعمال شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
صادرم میکردن توفیری به حال ما نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
اگر صادر میکردن دلار شده بود بالای ۱۰۰ هزار تومان که برای شما فرقی هم نمیکند البته
Iran (Islamic Republic of)
مهیار
۱۰:۴۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
چرا فرقی نمی‌کرد
حداقل اوضاع از اینی که هست بدتر نشد
شما ببین اگر صادر می‌کرد اوضاع روانی و اقتصاد کشور بهم میرخت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
البته حتما شما از کاسبان تحریم هستی یا از مدیران و وابستگان رانت خوار آنها و حتما" وضع مالیت خیلی خوبه و یک جایی سواستفاده رانت بزرگ و .... و معلوم استکه برایت فرقی نمی کند....انشالله خدا خودش ما را از شر دشمنان دانا و دوستان احمق و نادان رها کند...
آخرین اخبار