معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل خواستار ادامه همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.

فرحان حق، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در کنفرانسی خبری از توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرد.

به گزارش وبسایت سازمان ملل، فرحان حق گفت: ما قطعا از هرگونه همکاری بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال می‌کنیم. ما بارها آنها را به همکاری نزدیک با آژانس بین المللی انرژی اتمی تشویق کرده‌ایم و مطمئناً ما از آنها می‌خواهیم که به تعهداتی که در قبال آژانس بین المللی انرژی اتمی داده شده است، عمل کنند.

او همچنین گفت: ما باید شاهد ادامه پیشرفت آژانس بین المللی انرژی اتمی و کار آنها با ایران باشیم. این بخش مهمی برای اطمینان از رفع کامل نگرانی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای ایران است.

او در پاسخ به سوالی درباره بدحالی دانش آموزان در برخی مدارس ایران هم گفت:  ما قطعا گزارش‌های مربوط به آن را دنبال می‌کنیم و تیم کشوری سازمان ملل متحد برای بررسی سریع و دقیق واقعیت‌های این موضوع اعلام آمادگی کرده است. مهم است که مقامات ایرانی این موضوع را به طور کامل و شفاف بررسی کنند. اما ما همچنان به نظارت بر آنچه در آنجا می گذرد ادامه خواهیم داد.

فرحان حق مدعی شد: ما از حقوق زنان در سراسر جهان دفاع می کنیم، از جمله در ایران و افغانستان. در هر جایی که حقوق اولیه آنها مسائل مختلفی داشته است که مانع از تحقق کامل آن می شود. 

معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل درباره لفاظی‌های نتانیاهو در واکنش به اظهارات گروسی مبنی بر غیرقانونی بودن اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران نیز گفت: نکته اساسی این است که همه کشورها برای تنش زدایی از وضعیت پیرامون ایران و برنامه هسته‌ای آن به آنچه در توان دارند نیاز دارند و ما همچنان آنها را تشویق می‌کنیم تا از هر چیزی که به تشدید تنش‌ها کمک می‌کند، اجتناب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار