۲۴ ساعته کردن مرز دوغارون اسلام قلعه به نفع ایران و افغانستان است

وزیر صنعت و تجارت افغانستان گفت: ۲۴ ساعته کردن فعالیت‌ها در گذرگاه زمینی دوغارون-اسلام قلعه به ایران و افغانستان است.

نورالدین عزیزی وزیر صنعت و تجارت افغانستان در سفر به مرز دوغارون تایباد و در جلسه مشترک با استاندار خراسان رضوی گفت: ۲۴ ساعته شدن فعالیت‌ها در گذرگاه زمینی دوغارون-اسلام قلعه به نفع دو کشور ایران و افغانستان است و باعث افزایش حجم تردد‌ها می‌شود.

او افزود: ایران و افغانستان باید بازوی یکدیگر باشد و در رفع مشکلات تجاری به هم کمک کنند.

وزیر صنعت و تجارت افغانستان ادامه داد: افغانستان مصمم است تا با کشور‌های همسایه خود از جمله ایران در حوزه تجارت، اقتصاد، معادن و ترانزیت کار کند.

عزیزی بیان کرد: منابع موجود در افغانستان بهترین فرصت برای سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی است و آسان‌ترین راه دسترسی ایران به کشور‌های آسیای میانه و حتی چین به حساب می‌آید.

او تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یک کشور قوی و مستقل است و افغانستان هم می‌خواهد در عرصه استقلال سیاسی و نظامی از تجارب ایران استفاده کند.

همچنین در این جلسه استانداراستاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛تولید بسیاری از کالاهای مورد نیاز افغانستان در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: بسیاری از کالاها و تجهیزات مورد نیاز کشور افغانستان در خراسان رضوی تولید می شود.

یعقوبعلی نظری در جلسه ای با حضور وزیر صنعت و تجارت افغانستان اظهار کرد: بسیاری از محصولات، کالاها و تجهیزاتی که مورد نیاز مردم افغانستان است، در واحدهای صنعتی خراسان رضوی تولید می شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: تعداد زیادی از تجار قدیمی که با افغانستان تجارت داشته اند، در این استان زندگی می کنند و از کارخانجاتی مانند تولید مواد غذایی، مصالح ساختمانی و ماشین آلات برخوردار است.

وی ادامه داد: مرز دوغارون یکی از مبادی ورود و خروج قدیمی جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید و در نزدیکی شهرهای مهم ایران و افغانستان یعنی مشهد و هرات قرار دارد.

نظری بیان کرد: هدف کلی این است که از ظرفیت مرز زمینی دوغارون حداکثر استفاده توسط ایران و افغانستان صورت گیرد.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: طرح جامع پایانه مرزی دوغارون نیز درحال اجراست و با اتمام آن بسیاری از مشکلات در حوزه مسافری و ترانزیت برطرف خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.