با حضور وزیر راه و شهرسازی:

اسکله چند منظوره بندرخمیر و چند طرح در بندر شهید رجایی به بهره برداری رسید

با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی اسکله چند منظوره بندرخمیر به بهره برداری رسید.

اسکله چند منظوره بندرخمیر،ساختمان مرجع دریایی و بخش جدید فاز سوم بندر شهید رجایی به همراه دو دستگاه مکنده از جمله طرح هایی بودند که ظهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بندرگاه خمیر به عنوان یکی از طرح‌های مهم و راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی با هدف تسهیل تجارت، رونق صادرات و واردات، ارتقای راندمان اقتصادی و نیز رونق بخشی به اشتغال مردم بومی ساخته شده است و برای ساخت این بندرگاه هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه این بندرگاه برای ۷۰ نفر اشتغالزایی ایجاده کرده است، اظهار کرد: این طرح باتوجه به موقعیت معادن منطقه اثرگذاری زیادی در تخلیه و بارگیری موادمعدنی و فله و توسعه صادرات موادمعدنی دارد و همچنین موجب ایجاد اشتغال پایدار و رونق معیشت ساحل‌نشینان این منطقه می‌شود.

عباس‌نژاد بیان کرد: این بندر چندمنظوره دارای چهار پست اسکله و ۱۷ هکتار مساحت پسکرانه با کاربری تجاری و مواد فله بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ساخت اسکله به منظور پهلوگیری بارج پنج هزار تنی و لنج‌های ۲۰۰ و ۴۰۰ تنی را از دیگر اهداف این طرح بندری عنوان کرد.

اواخر بهمن امسال یک فروند شناور بارج یدک کش ۲ هزار تنی به صورت آزمایشی در این بندرگاه پهلو گرفت.

لزوم توسعه زیرساخت های بندری

وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از طرح‌های بندری استان هرمزگان با بیان اینکه زیرساخت‌های بندری نیاز به توسعه دارد، گفت: موضوع الحاق ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار زمین به پس کرانه بندر شهید رجایی پیگیری می‌شود.

بذرپاش بر لایروبی بنادر برای پهلوگیری کشتی‌های بزرگ‌تر تاکید کرد و گفت: از سرمایه گذران بخش خصوصی دعوت می‌کنیم که در طرح‌های اقتصاد دریا محور سرمایه گذاری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار